Om jag vore hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag vore en hund så skulle jag vara en Siberian Husky, åtminstone om man ska tro hundprofilen från Hundstallet på Facebook. När de scannat min profil fick jag följande meddelande:

"Du gillar din flock och tror på samarbeten. Du trivs egentligen bara riktigt bra på landet och när du är sysselsatt."

Haha, den sista meningen är verkligen klockren. :D Städer är inte riktigt min grej och jag håller igång nästan jämt. Ibland känner jag mig banne mig som en Duracell-kanin som bara går och går och går. Hur orkar jag egentligen? Tja, jag vet inte, men energin verkar finnas och blir jag trött så sover jag. Men då går jag helt enkelt och lägger mig tidigare och vaknar i regel utvilad istället för att sova middag. Förr, för sisådär 10-15 år sedan när jag var som mest sjuk i panikångest, sov jag ofta middag. Det fanns ingen energi i överflöd utan jag var mest trött.

Fantastiskt hur det kan vända. Nu känner jag mig levande, istället för att jag bara existerar. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp