Om något skulle hända ER

S

simpe

hur har ni fixat det för hästen? Jag fick funderingar nu när min 21 årige systerson omkom i en bilolycka, hur snabbt saker kan hända. Jag har ju dessutom nyss skiljt mig och lever ensam. Igentligen borde man ha en speciell buffert till uppehälle om något skulle hända mig hastigt. Hur tänker ni eller har ni redan fixat sånt? :confused:
 
Om jag oplanerat dör, så ska min häst omedelbart tas bort.
Hon är gammal, kroniskt sjuk och dessutom utrustad med ett väldigt egensinnigt temperament.
Katterna och hunden ärvs av min sambo, eller i andra hand min mamma.
 
Har en "deal" med min stallkompis att om jag dör så ser hon till att hästarna får det bästa. Om det sen är att hon behåller eller slaktar eller säljer, överlåter jag till henne, har fullt förtroende för henne. Kolar hon gör jag det samma för henne.
Beklagar verkligen från hjärtat det som hände din systerson :cry:.
 
Jag tog upp detta med min sambo häromdagen och sa då att han skulle kontakta min hästs förra ägare och att hon skulle bestämma vad som skulle hända med honom.
(hästen står här hemma och kommer nog att få en väldigt konstig utfodring om han skulle vara kvar här!)
 
Om du skall vara säker på att det blir som du vill så bör du skriva ett testamente så din kompis får laglig rätt till hästarna om du dör.
 
om jag skulle dö så skulle jag vilja att min pålla åkte tillbaka till hennes förra ägare, dom älskar henne verkligen och jag vet att hon skulle få det bra där :) katterna får min sambo, men han skulle nog sälja dom :(
 
Så länge mamma och pappa lever, så har jag ett "ogilitigt" testamente i deras kassaskåp.
Dessutom VET mamma hur jag vill ha det med mina djur! :)

Gammelpållen får mamma försörja, och låta ngn lämplig ha hand om. Han har nu "fodervärd", så hon kommer ju få fortsätta som hon gjort bara.

Ynglingen ska min kompis, pålles fd medryttare ha.
Kan/vill inte hon, ska han till en annan kompis.

Katten ska till mamma och pappa.
 
Min sambo skulle äntligen få ha Günther för sig själv utan alla förhållningsregler från mig. :D
Men vår tränare skulle förmodligen hålla ett strängt, vakande öga på honom. ;)
Stallkompisarna också. De är redan vana vid att kolla att han sköter sig (i smyg). :o
 
Sjukdom är inga problem, hästen tas om hand av de andra två hästägarna i samma hage, skulle det bli väldigt långvarigt skulle jag snällt fråga en här på forumet om ponnyn kunde få bo hos henne och kanske ridas lite ibland, mot vettig betalning såklart.

Om jag skulle dö så ska hon tillbaka till uppfödarna i första hand och så vill jag att de och de efterlevande gör upp om ev betalning, typ hälften om hon säljs. Är hon runt tjugo sådär ser jag nog helst att de tar bort henne men det är många år kvar dit. Ett alternativ är också att stallägaren och Y säljer henne och så täcker det upp stallhyra osv.

Jag försöker uppdatera min plan när förutsättningar med stall och sånt förändras.
 
Om jag dör så finns min mamma kvar och får bestämma sådana saker, Urban & Martin skulle säljas, Azterix skulle få vara kvar där han är och hon som har honom på foder får betämma själv hur hon vill göra med honom... Mamma skulle väl ta hem Cimona.
Dör mamma så Säljs Martin & Cimona, eller om man får kanonerbjudande på Urban så säljer jag honom först... Azterix stannar där han är ;)
Om både jag o mamma dör så stannar Cimona o Azterix där dom är och pappa får väl med hjälp av min brors fru sälja Urban och Martin.
 
Mina föräldrar får både hästen och katten, de är inte fega för att be om hjälp så stallägaren skulle nog få råda dem vad de skulle göra med hästen. Jag har sagt att jag vill att hon står kvar där hon står nu, så att stallägaren kan hålla ett öga på henne, och att hon får en fodervärd.
Hon är såpass gammal, inte värd så mycket och lite knäpp, så jag tvivlar på att det vore smart att sälja henne.
 
Jag har inte tänkt på något sånt, men jag tror nog att det skulle lösa sig ändå. OM jag skulle dö i morgon så vet nog mina föräldrar vad jag vill med hästarna. Gammelhästarna får gå kvar så länge de lever, shettisen får kompisen till sina barn, Gaston hamnar nog hos en kompis som gärna vill ha honom (jag vill inte att han ska hamna någon annanstans), Karthago säljs nog eller så har jag en annan kompis som tar henne..
 
den gamla hästen och "kvickdrags-fallet" (mitt sto) skulle gå till slakt, medan de andra hästarna skulle säljas... :(
 
då skulle min bästa kompis ta hand om pållan, och hon skulle se till att hon sköttes på bästa sätt. Jag tycker att man nog ska tänka lite på såna här saker, i fall att... :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 954
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 898
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 766
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vi som pluggar del VII
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp