Bukefalos 28 år!

Om ni fick lägga till ett eget ord i SAOL?

Aliche

Trådstartare
Ja, om ni skulle få lägga till ett eller flera egna ord i SAOL vad skulle det vara då och vad är betydelsen av ordet?
Ibland tycker jag det saknas bra ord jag själv använder för att beskriva saker :)
Jag kan börja!
Soggig: tillstånd som uppstår när något blivit mjukt och svampigt och tappat sin spänst och ursprungliga substans pga ospecificerad väta.

Shoot!
 
Det är alltså okej med skamlösa försvenskningar av engelska ord? :D

I sådana fall väljer jag verbet refrejma - att byta inramning eller perspektiv på något.
 
Senast ändrad:
Ditt ord syns inte... inte för mig... min text blev osynlig när jag valde kursiv text så kanske är det?
För övrigt är alla ord som inte är rasistiska, sexistiska eller på annat sätt stötande helt okej! Alla former av svengelska hybridord är varmt välkommna :)

Ojdå, tack för informationen! Ändrade nu.
 
Fnula: på ett kärleksfullt sätt (ofta djur) buffa och/eller trycka sitt huvud eller ansikte mot någon annans ansikte eller händer
alt.
-att eftertänksmat och över en längre tidsperiod söka lösningar i sitt eget huvud på ett eller flera problem.
 
Fnula: på ett kärleksfullt sätt (ofta djur) buffa och/eller trycka sitt huvud eller ansikte mot någon annans ansikte eller händer
alt.
-att eftertänksmat och över en längre tidsperiod söka lösningar i sitt eget huvud på ett eller flera problem.
Va, fnula är för mig att pilla med något, att greja.

kl
Obra, vill jag ha med! När något inte är hela vägen till dåligt, men det är inte bra heller. Det är bara obra!
 
Va, fnula är för mig att pilla med något, att greja.

kl
Obra, vill jag ha med! När något inte är hela vägen till dåligt, men det är inte bra heller. Det är bara obra!
Haha så olika man kan vara! Fnula för mig är när hästar, hundar eller katter snusar mig runt öronen och blåser luft i mitt ansikte :)
Tankemässigt är det när jag inte aktivt utan mer i bakgrunden försöker komma på bra lösningar på icke-akuta problem
 
Haha så olika man kan vara! Fnula för mig är när hästar, hundar eller katter snusar mig runt öronen och blåser luft i mitt ansikte :)
Tankemässigt är det när jag inte aktivt utan mer i bakgrunden försöker komma på bra lösningar på icke-akuta problem
Ja, det är ju lite liknande betydelse men ändå en skillnad :)
 
Ja, om ni skulle få lägga till ett eller flera egna ord i SAOL vad skulle det vara då och vad är betydelsen av ordet?
Ibland tycker jag det saknas bra ord jag själv använder för att beskriva saker :)
Jag kan börja!
Soggig: tillstånd som uppstår när något blivit mjukt och svampigt och tappat sin spänst och ursprungliga substans pga ospecificerad väta.

Shoot!

"He" = ett alldeles utmärkt litet ord som gör att "sätta, ställa, lägga" blir rätt onödiga.
 
När någon försöker vara sådär skitviktig och ska vara lite viktig, brukar jag använda ordet bajsnödig. Tycker det är bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 591
Senast: cassiopeja
·
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp