Om ni skulle välja

Breccia_

Trådstartare
vilket av dessa täcken skulle ni ta då?
summerbig.jpg

AmigosSummerSheets.jpg

eller
dusbusteroriginalbig.jpg

Min häst gillar inte flugtäcken, dom vill bara inte fungera tycker han.
Så nu står jag i valet eller kvalet, suktade efter Dustbuster täcket hela förra sommaren då två hästar i stallet hade sådana och var alltid svala och insektsfria. Wille slogs samtidigt med sitt Flybuster som jag vet inte vad, så det sålde jag. Köpte ett Globus men det ville inte riktigt heller vara med på noterna, var för tjockt och för stort.
Så vi gick över till ett tunnt, vanligt bomullstäcke, det funkade bäst. Men efter att ha använt det så mycket så är det ganska slitet, visst funkar det men jag tänkte ha något att byta med...
Amigot är billigare men inte i lika fint material som Dustbustertäcket, men det är ju en viss prisskillnad också.
Så, vilket skulle du ha valt och varför?

Sv: Om ni skulle välja

Du ska ta det som funkar såklart :D , själv hade jag tagit det nedersta. Jag har Bucas Sunshower till alla mina. Helt underbara!

Just det, bucas hade jag tänkt på också! Vet att det passar honom bra också eftersom han hade enbart såna hos uppfödaren. Och så har jag ett Shamrock som passar honom jättebra.
Sunshower_Galloping_Summary.jpg

Det är sånt där "glatt" tyg eller hur?

Japp och det är så bra, det är vattentätt men andas och håller hästen sval under dagar med stark sol. Det är alltså helt komplett. :D
Annars brukar man ju få byta från flugtäcken till regntäcken osv. Men Sunshower funkar varje dag hela sommaren!

Det låter ju nästan för bra för att vara sant, är du återförsäljare eller? ;)
Det är ju dom funktionerna jag är ute efter, Wille slog sig nästan sönder och samman med sitt stora FlyBuster. Får åka och kika på det där på Granngården nästa gång jag är där! :)

Haha nejdå jag är inte återförsäljare. Jag var också lite skeptisk i början men inte nu längre. :love:

Goodie goodie, är ändå snart dags för en räd på granngården (hästen äter ju jättemycket mat :eek: ), då får jag checka in Bucas täcket! :bow:

Jag har ett sunshower och måste instämma med Zlatan. Det är:love:

Jag har köpt det rosa jersey cooler från HW... men det är ju mer transporttäcke. Märks det att jag aldrig hade en egen ponny?:angel:

:rofl: Du har ju iaf en svart häst!
Jag ska köpa det brun/ljusblå jersey cooler till Wille, kommer bli skitfint!
Har inget riktigt svettäcke faktiskt så det är väl på tiden.

Ja som tur är så är han svart. Wille kommer bli kanonsnygg i det ljusblå. Min mamma och mina kompisar kunde inte förstå varför jag inte tog det blå eller grå men jag ääääääääääälskar rosa

Jamen det är ganska ballt. Vi har en svart häst i stallet som har neonrosa regntäcke :D Dom två riktigt fina, kolsvarta dressyrhästarna hade också det, tokläckert!
Det bruna Jersey't har ju bara ljusblå kantband o spännen men det räcker lixom, less is more på färgsidan på honom han syns ju!

Jag har Dustbuster med hel hals, det är supert!! :bow: Flybuster (om det är det gröna du har) tycker jag inte alls om, dom är ju så stela...

Han är väldigt plågad av insekter så han bör ha något med hals. Dessutom håller han sig ren och blir inte dammig!

Dustbuster funkade prima på Ubble, han älskade det. Men Wille är en kinkig häst, allt måste vara perfekt så han behagar vara nöjd :cool:
Kollade o klämde på Dustbuster förra fredagen och det är ju fint men det är Bucas-täcket också. Val o kval ^^,

Wille har ett grått och ett marinblått (amigo :d) men jag måste laga det blåa för han har ju ätit upp fodret på det :cool:

får jag fråga varför du vill ha ett täcke på sommaren överhuvudtaget? :crazy:

så han ska ha det ute på sig i hagen? Varför inte då täcka in hela hästen så här :idea:
bu_buzzoff_fn_600.jpg

Jag tycker inte halsen är det som drabbas värst, det är mest kroppen o ffa magen så hals känns rätt onödigt faktiskt. Huva har han redan alt. flyveil och en jävla lugg som hjälper rätt bra faktiskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka