om valpar...

B

Butterfly

jag undrar om alla hundar är övermjuka i lederna de första veckorna? Då menar jag att de kan böja benen bakåt och inte har någon styrsel överhuvudtaget 3 veckor efter födseln, är detta normalt? :confused:
 
Vet inte riktigt hur du menar. Böjer bakbenen rakt bakåt gör mina vuxna hundar också. De ligger t ex ofta och sover på det sättet.

Någorlunda styrsel över benen får valparna först vid 2-3 veckors ålder. Då brukar dom börja vingla omkring. Innan dess hasar dom sig bara fram med halvsläpande bakben...
 
ok ja det var det jag menade, att de vingalade o hasade sig fram. men då kanske de bara är sena i utvecklingen då? 3 veckor och några dagar gamla.
det är min väns hundar.
 
De är nog bara lite sena. Kan skilja mellan olika raser. Har en vän som föder upp pekingese- det knallar inte omkring förren de är 5 veckor gamla!
 
Mina valpar fick ingen styrsel i benen förrens vid 4 veckors ålder.

Och nog va dom viga även vid leverans om det är det du menar :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 320
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Luff
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: tanten
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp