Om varför man har medryttare (Utbruten från "Kostnader")

Men du utgår ju hela tiden från att allas upplägg/behov/utdelning/scenarion/ anledningar skulle vara samma som ditt. Så är det ju inte.
Det gör jag verkligen inte!


:confused:

Läs igen. Jag nyanserar huruvida jag anser att jag vill eller inte vill betala/ eller tycker att jag kan ta betalt eller inte. Jag tycker inte alls att jag bara har ett perspektiv.

Olika scenarion presenteras, om du läser igen, så ser du det.

Så ensidig är jag inte.
 
Det gör jag verkligen inte!


:confused:

Läs igen. Jag nyanserar huruvida jag anser att jag vill eller inte vill betala/ eller tycker att jag kan betalt eller inte. Jag tycker inte alls att jag bara har ett perspektiv.

Olika scenarion presenteras, om du läser igen, så ser du det.

Så ensidig är jag inte.

Vad olika man tolkar/läser.
Jag tycker du redogör för olika scenarion som du utifrån de ger motivering varför det är rimligt som du gör/resonerar.

Mitt svar/reflektion är att långt ifrån alla resonerar likadant .
 
Vad olika man tolkar/läser.
Jag tycker du redogör för olika scenarion som du utifrån de ger motivering varför det är rimligt som du gör/resonerar.

Mitt svar/reflektion är att långt ifrån alla resonerar likadant .

Så är det givetvis. Men eftersom detta är ett diskussionsforum, så är det väl ändå så att olika ståndpunkter bör få brytas och ställas mot varandra.
Annars skulle inte tråden ha blivit så här lång, tänker jag...

Det jag fetstilat är i alla fall inget jag åberopat. Självklart finns olika åsikter. :cool:
 
Det går ju inte att hitta ett svar på det här med att betala/inte betala eftersom alla är olika. Så länge alla är glada och nöjda finns det väl inget rätt eller fel?

Jag betalar inte. Jag har ridit hästen under 5 år nu och den är välutbildad och ägaren rider på betydligt högre nivå än mig. Jag är borta extremt sällan och meddelar då det i god tid, kan jag av någon anledning inte rida så åker jag ut och mockar. Ägaren gillar att resa och är borta med jämna mellanrum, och då har jag hästen. När hästen har varit skadad åker jag ut och gör det som ska göras ändå, vilket jag tycker är självklart. Allt jag egentligen behöver göra är att mocka och rida, men jag brukar göra det som behövs göras också, som att fylla vatten i hagen, mocka den och putsa utrustningen.

Skulle ägaren kunna ta betalt för att någon skulle rida hästen? Absolut! Den är jättefin och jag tror absolut att många skulle betala för det. Skulle jag betalat för att göra det? Ja, om jag hade ekonomi för det. Det är ingen hemlighet att det kostar att ha häst och det är väl en av anledningarna till att jag inte har häst, jag har inte råd! Nu får jag rida gratis och är oerhört tacksam för det (samtidigt som jag faktiskt tror att hästägare är tacksam över den hjälp jag ger henne), men det är ingenting jag utgår från. Men jag tycker inte heller att det är fel. Hade jag haft en häst och behov av medryttare skulle den inte behöva betala, men jag tycker inte att det är fel av någon att vilja ha betalt. Så länge man är överens är väl allt jättebra, och annars får man väl se sig om efter en annan häst eller ryttare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 382
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 372
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 477
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp