Bukefalos 28 år!

Kom ju på att vi redan måste skaffa fram runt halva beloppet ändå, 250.000 kronor för att renovera avloppen efter att ha blivit ålagda det av kommunen i den moderna häxjakten på enskilda avlopp. Suck.
 
Förutsatt att min ekonomi för övrigt inte ändras - tex att jag inte blir arbetslös - skulle jag sätta undan pengarna för att ha dem till lite guldkant i tillvaron när jag går i pension. Ett par tusen extra i månaden då att gå på teater och restaurang för, skulle betyda mycket.
 
Amortera lite extra på huslån, men ffa spara för nästa bilköp. Vi tänker köra våra bilar så länge det går, men om några år så måste vi nog byta ut minst en av dem, kanske tiidigare. Min man har en diesel som pendlingsbil och eftersom det ständigt pratas om att de ska inför dieselförbud här så... (park-and-ride-parkeringarna ligga f.n. innanför gränsen, så det skulle inte heller funka, dock verkar det ju rimligt att det kanske anpassas...)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 897
Juridik & Ekonomi Jag ser massvis med stora dyra husbilar överallt nu för tiden. Kanske mycket för att jag själv drömmer om en plåtis. Kruxet är att ska...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
14 689
Senast: Badger
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 785
Senast: Mineur
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 232
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp