Omhoppning i 90 nu?

Sv: Omhoppning i 90 nu?

Pay and jump är dock inte tävling och det är mina nerver jag måste träna. Vi debuterade metern I höst och hoppas fortsätta där. För jag vill tävla, träna vilket p&j är gör vi ändå. Men det är bra för mina nerver att starta dagen med en 90 CR och bara stämma av att allt funkar och så blir jag mycket lugnare till nästa klass och hästen blir mer taggad. :)
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Men vänta nu här finns det lokal tävlingar från 90 cm för häst jag vet att det finns cleraunder (stavning) på 80 cm men det finns att välja 90 cm på lokal tävling meden grundomgång och sedan omhoppning på 90 cm så det är en vanlig klass som det är final på sen ? :)
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Men vänta nu här finns det lokal tävlingar från 90 cm för häst jag vet att det finns cleraunder (stavning) på 80 cm men det finns att välja 90 cm på lokal tävling meden grundomgång och sedan omhoppning på 90 cm så det är en vanlig klass som det är final på sen ?
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

vad kan man hoppa lägst på lokaltävlingar om man ska hoppa en grundomgång och omhoppning på stor häst ? :)
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Halv knapp
Men vänta nu här finns det lokal tävlingar från 90 cm för häst jag vet att det finns cleraunder (stavning) på 80 cm men det finns att välja 90 cm på lokal tävling meden grundomgång och sedan omhoppning på 90 cm så det är en vanlig klass som det är final på sen ?

Omformulerade frågorna och skrev svaren. Equilina eller någon som är bättre på regler kanske kan kolla igenom och rätta?

Här finns det lokala tävlingar från 90 cm för häst. Vet att det finns clear rounder på 80 cm. Marias "tävlingar" var Clear rounder där alla som var felfria fick rosett. Fanns även klubbtävlingar där den som var snabbast och med minst antal fel fick rosett. Pay&jump brukar ha bed A (Clear round) och där får man välja höjd fritt. Många här kallar p&j för cr.

Men det finns att välja 90 cm på en lokal tävling där det är även omhoppning på 90? Det är en A:0/A:0 vilket nu verkar finnas även i 90 cm klasser. Förr fick man inte ha (?) omhoppning i 90 (eller hur var det? Fick man ha A:0/A eller var det A genom hela klassen?)

och så finns det en klass som är en grundomgång och sedan omhoppning efter alla? Vilket jag tror du menar med finalen? Det är en A1:a.
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Det är inte ändrat från förra året, i 0,90 m-hoppningar och lägre (för häst) så får bedömningen inte vara annan än A, Clear Round eller två faser bedömning A+A.
/Lady_S
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Se det Lady_S skriver.

Jag vill förtydliga att grundomgång + omhoppning får finnas i alla klasser, men bedömningen måste vara A, dvs noll fel = likaplacerade oavsett tid. Ett sätt för arrangören att slippa dela ut så många rosetter ;) Omhoppning där tiden är avgörande får förekomma i klasser från 95 cm och uppåt.

Jag mailade en av arrangörerna som nämns i tråden och fick svar i stil med "oj, nej, hoppsan, det får man visst inte? :confused:" Men bra att man som arrangör har koll... :cool:
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Ännu roligare är att innan en propp blir publicerad så måste den godkännas (om det var av distriktet eller förbundet?)
Även dom läser inte ordentligt/har ingen koll och släpper igenom felaktiga proppar. Dåligt!!
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Lokal och Regional är det distrikten som sköter (de är en del av förbundet ;) ) och nationell och uppåt godkänns på centralkansliet.
 
Sv: Omhoppning i 90 nu?

Jag vill förtydliga att grundomgång + omhoppning får finnas i alla klasser, men bedömningen måste vara A, dvs noll fel = likaplacerade oavsett tid. Ett sätt för arrangören att slippa dela ut så många rosetter ;) Omhoppning där tiden är avgörande får förekomma i klasser från 95 cm och uppåt.
Nej, omhoppning får inte förekomma i 0,90-hoppning för häst.

Bedömning två faser A+A är tillåtet, men den andra fasen är just en andra fas och inte en omhoppning.

Omhoppning förekommer i bedömning A:1a och A:1b, t ex. Och de bedömningarna är inte tillåtna i 0,90-hoppningar för häst.
/Lady_S
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 156
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 145
Senast: Habina
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp