Omöjliga pysselprojekt

Jag har gjort ett dörrstopp av en apnäve. Det var meningen att det skulle bli ett slags lås till en pargrind, men jag köpte för grovt rep. Ganska lyckat resultat ändå tycker jag.
34288

Minns inte hur många spikar det är tyvärr. Började när jag var föräldraledig med förra barnet, alltså ca 3 år sedan :D men det har varit långa pauser i arbetet ;) det kluriga just nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska lösa upphängning av den...
En spik? 🤔

Så himla snygg! Men känns som det är jättesvårt att få ihop en sån knut med så tjockt rep?
Tack! Så svårt var det inte. Jag har bara gjort en sån en gång tidigare, på scouterna när jag var 12 år. Med en bra beskrivning och lite tålamod så gick det fint.
Nu ska jag bara komma på något kul att göra med resten av repet. Det blev några meter över.

Den är ju rätt tung så jag hade inte litat på bara en spik. Och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra själva upphängningsanordningen på baksidan av tavlan...

Det finns såna där nyckelhålsbleck, ett par sådana på baksidan över ett par frästa spår/grunda hål. Sen skruvar på väggen som du hänger upp alltsammans på, borde funka fint.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
16 609
Senast: Jahaja
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 774
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka