Jag har gjort ett dörrstopp av en apnäve. Det var meningen att det skulle bli ett slags lås till en pargrind, men jag köpte för grovt rep. Ganska lyckat resultat ändå tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 34222
Här har vi ett omöjligt pysselprojekteller åtminstone ett evighetsprojekt, det tar aldrig slut...
Då hade den åkt på tippenFin!
Hett tips är att knyta runt varje spik. Jag gjorde någon spik- och tråd-tavla och råkade tappa den lätt i flytt. Inte jättekul att tråda om allt.![]()
En spik?Minns inte hur många spikar det är tyvärr. Började när jag var föräldraledig med förra barnet, alltså ca 3 år sedanmen det har varit långa pauser i arbetet
det kluriga just nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska lösa upphängning av den...
Så himla snygg! Men känns som det är jättesvårt att få ihop en sån knut med så tjockt rep?Jag har gjort ett dörrstopp av en apnäve. Det var meningen att det skulle bli ett slags lås till en pargrind, men jag köpte för grovt rep. Ganska lyckat resultat ändå tycker jag.
Visa bifogad fil 34288
Den är ju rätt tung så jag hade inte litat på bara en spik. Och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra själva upphängningsanordningen på baksidan av tavlan...En spik?![]()
Tack! Så svårt var det inte. Jag har bara gjort en sån en gång tidigare, på scouterna när jag var 12 år. Med en bra beskrivning och lite tålamod så gick det fint.Så himla snygg! Men känns som det är jättesvårt att få ihop en sån knut med så tjockt rep?
Den är ju rätt tung så jag hade inte litat på bara en spik. Och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra själva upphängningsanordningen på baksidan av tavlan...
Superbra, tack för tipset!Det finns såna där nyckelhålsbleck, ett par sådana på baksidan över ett par frästa spår/grunda hål. Sen skruvar på väggen som du hänger upp alltsammans på, borde funka fint.