omplacerare

slh är en förkortning av svensk lapphund.
Kommer sig av att vi har tre raser i vår lilla klubb...
flh är finsk lapphunds förkortning och lvh är lapsk vallhund.
Den hund som tråden handlar om är alltså en svensk lapphund.
 
va? det var det värsta! :eek: hoppas verkligen verkligen inte att de får för sig att skaffa ett annat djur nu! fy f*n för sånt här, ALLA djur är värda mer respekt! usch nu mår jag illa... :(

bryr mig bara om hundens bästa... visst...
 
Jaha..... :D
Tack ...en kompis till mig hade en sån för femton år sedan...vet inte stamnamnet men han kallades Skrutten. :)

ldigt trevlig hund iaf,tror att han fick nån slags bölder som till sist avgjorde hans öde..... :(
Men han hann bli 12 år iaf! :)
 
Är det sant att de bara gav hunden tre timmar innan de avlivade den?

Var den aggressiv så hade det varit motiverat, men det skrev trådskaparen inget om i början...fy vad hemskt för lilla vovven som hade så många år kvar att ge. :cry:
 
ja... när äntligen uppfödaren till hunden kontaktats, bad hon att få återkomma samma kväll,då hon skulle tala med sambon o. kolla i bekantskapskretsen efter ett bra hem. Första samtalet ägde rum vid 14-tiden på dagen, vid 17-tiden var det klart att jag kunde rycka in.
När sedan mannen i huset(uppfödarna)ringde var först svaret att hunden fanns på annat ställe, var vägrades uppfödaren att få veta. Lite senare ringdes uppfödarna upp och fick beskedet att hunden avlivats(de hade inte vågat säga det direkt).

Mycket trist alltsammans... när hjälp fanns på så nära håll.
Lapphundar blir ofta ca. 13-14 år , så han hade ju haft rätt många år kvar..
 
Easy way out... :mad:

När man inte ens försöker utan bara ringer vet. direkt. Usch så besviken jag blir på det mänskliga släktet ibland. Dessa djur är helt utsatta till våra nycker och ideér. :cry:
 
Det vet vi inte.

I sista inlägget skriver hon att hunden var aggresiv, vilket hon aldrig yppat förut i sina trådar där hon ber om hjälp.

Men nu är det som det är
 
ok......
men hur som haver så avlivades den tre timmar efter att det blev "akut"??? eller??
 
Jag tycker verkligen att det är sorligt att ni tog bort hunden SÅ snabbt!
Så akut att ni inte gav hunden en chans till ett värdigt liv var det väl inte.

Vist att vio var många som gav råd til avlivining OM det inte gick att lösa med ett hem men så brottom kan det väl inte ha vart!

När man läser dina inlägg så får man iaf inte intrycket att ni värnar så mycket om hunden, och att ni tydligen hade haft en valp också var något som jag hade missat.

Jag hoppas att ni inte drar på er några fler djur fören mognad och ansvarkännslan har kommit till sin rätt. :(
 
Jag vill ge dig en enloge för att du verkligen försökte lösa situationen! :bow:

Sedan är det tragiskt och helt onödigt att det slutade som det gjorde. Jag vet inte vad jag skall säga utom att det känns så meningslöst att ha försökt engagera sig i det hela och faktiskt ge råd. Varför ens fråga här och involvera fler människor om man på förhand har bestämt sig? Det känns nästan som det är fallet eftersom inget tips beaktades!

Förhoppningsvis blir det inga fler djur på LÅNG tid där...

Anneli
 
Ja min förhoppning är också att det inte blir några nya hundar där på länge..

Det tycks ju bara inte funka.

Usch, detta är så sorgligt och tragiskt så man mår illa :cry:
 
Jag vill ge dig en enloge för att du verkligen försökte lösa situationen! :bow:

Sedan är det tragiskt och helt onödigt att det slutade som det gjorde. Jag vet inte vad jag skall säga utom att det känns så meningslöst att ha försökt engagera sig i det hela och faktiskt ge råd. Varför ens fråga här och involvera fler människor om man på förhand har bestämt sig? Det känns nästan som det är fallet eftersom inget tips beaktades!

Förhoppningsvis blir det inga fler djur på LÅNG tid där...

Anneli



Håller med till fullo, startar men en sån här tråd så hjälper man ju till så gott man kan. Och man engagerar sig och försöker att ge råd. Och som Zezza (?) som la ner massor med enegi i det hela, så slutar det på det sätt det gör. Känns både sorgligt och onödigt att engagera sig överhuvudtaget om det slutar så här. :(
 
vi hade under 2 veckor försökt att hitta ett nytt hem utan framgång :mad:
Så vi ringde vet. och hörde med honom.Och han tyckte det var bäst att avliva honom än att skjutsa runt honom i ännu flera hem.
Han högg vet. båda gångerna vi var där med honom.Sissta gången blev det rejält :crazy:
När han somnade in hittade vi en stor knöl på huvudet på han och det såg inte vackert ut.
Och han gick inte att avla på då han hade C- höffter.
Det knäppte även i ett av dom.

Jag är ledsen för hans skull men ändå glad över att han har det bra nu.

Och varför skulle inte vi vara djurvänner?
Jag älskar djur.Jag skulle aldrig skada ett djur :mad:
Det hade varit mer skada för hunden att ännu en gång flytta till minst ett nytt hem.Han var bara 5 år gammal och hafft över 6 hem redan :eek:
Så vad är det som säger att nästa ägare skulle ha hafft honom kvar?
Det var bäst för hunden att han fick vandra vidare.

Älskar dig Lulle vila i frid :cry:
 
Vi hade försökt hitta ett nytt hem i 2 veckor ca
Så inte tre timmar!
 
han var bara agresiv vid vet. besök.Oavsett om han hade munkorg på så tog han av sig den och högg.JAg har aldrig sett en hund så arg och agresiv :cry:
 
Jag anser att det är bra att ni avlivade honom,
Men jag tycker inte att du ska skaffa hund igen!
Inte efter det jag har läst i trådarna här i allfall.
 
Jag hoppas också att ni lärt er en läxa nu och inte skaffar hund igen, det är ju alldeles uppenbart att ni inte är ämnade för att ha hund.
För hundarnas skull - skaffa er en porslinshund eller dyl. istället nästa gång ni blir hundsugna....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 880
Övr. Hund Haft ett fantastiskt penionärspar på besök för att träffa en av mina hundar. Hunden skulle få det otroligt bra hos dem, men det som...
Svar
16
· Visningar
2 275
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 745
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Hästnyheter Maria Möllerfors har startat företag med målet att ta hand om hästar som behöver omplaceras eller är i behov av jourhem. – Tyvärr finns...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp