Omutbilda travare...

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare LindaK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 887
L

LindaK

Är det svårt att omutbilda en travare till "vanlig" körning/skolkörning? Vilka är de vanligaste problem man brukar stöta på i såna fall? Något man speciellt bör tänka på? Vore tacksam för hjälp, då jag precis köpt mig en varmblodstravare, som jag tänkt använda till körning.

Mvh / Linda

Sv: Omutbilda travare...

Min kbltravare har fått jobba med att ta det lugnt och rikta energin till formen istället för farten. Alla är ju olika men de brukar ha en del tempo i sig från travet. Det är nog lättare att utbilda en helt grön häst än att omskola men visst kan man få fina resultat!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
616
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: dobbis
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka