Onödiga prylar!

Sv: Onödiga prylar!

Alla supertjocka bett som skulle tvinga hästen att gå och le hela tiden :rofl: men jag ska slänga dom nästa gång jag ser dom.
Har faktiskt slängt en massa gamla borstar idag!!!!!!!!!!!

Har du en sån?
Fungerar det lika bra som att rycka?

Tar mig friheten att svara, jag har också en sådan :)
Enligt mig är den helt värdelös! Köpte den eftersom min ena häst är så känslig i manen, man får absolut inte rycka den, då går hon i taket :angel: Trodde det skulle bli snyggare med den än när jag klipper med sax, men näää...
Har även provat på min andra häst (som jag rycker manen på) och det blir inte heller snyggt.
Jag har även lånat ut den till stallkompisen en gång och hon säger samma sak :crazy:
Så nu ligger den och skräpar någonstans lååångt in i stallskåpet ;)

Jag kom på en ännu mer onödig sak; sådana där ryktschabloner! Jag har inte ens testat dem. Och de har säkert redan försvunnit... :angel:

emelit skrev:
Utan tvekan min kilpad, slängde den idag :D
Sen har jag diverse saker jag aldrig använder, typ sporrar, men de kommer väl till använding sen de också.

Säger också helt klart kilpadden. Har aldrig behövt använda den till någon av de hästar jag har ägt och har heller aldrig sett någon häst använda en sån. Så ska nog slänga min också...

*kl*

Gramantygeln är inte anv de senaste tio åren....

Fleeccelindor (sålt de flesta nu).........

Alla stora gamla 13,5-14,5cm tvådelade bett

Alla gamla hästskor.....

Krubbklossar (har inga spiltor)

Allt annat onödigt har jag sålt bort och blev ett antal tusen kronor rkare (många bäckar små)... Och plats blev det i sadelkammaren!!!!

Har funderat kring användandet av luvor nu när jag har varit runt på tävlingar, allvarligt talat hur mycket flugor finns det i februari/mars?:devil:[/QUOTE]

SVAR: Många anv öronproppar under luvorna föratt minska oron vid applåder och andra störande och plötsliga ljud.

en teddypadd som man ska ha under sadeln...har aldri använr den,kommer aldrig att göra...

Morran skrev:
Min är ohotat, fortfarande longerdelta. Den är degraderad till hinkupphängare i boxen...

Vilket bra tips! Nu kan man ju få användning för sitt longerdelta igen! :)

Mina mest onödiga prylar:
Ett supertjockt gummiklätt pelhambett, använt en gång. Det var nästan på gränsen till djurplågeri att tvinga in ett så tjockt bett i munnen på den stackars hästen :cry:

Två fölgrimmor (en vit och en blå) som användes när yngsta hästen var föl - nu är hon nio år, men jag har inte hjärta att slänga de små söta grimmorna

hmmm... det måste vara min häst-keps som jag köpte på skoj på börjes för 5 kr. hehehe :p

Träns,förbygel och senskydd i samma färg som jag köpte åt min foderhäst för nåt år sen. Min egna häst som jag har nu är nåååågot förstor för sakerna :) dom bara hänger i mitt skåp och ser fina ut :angel: Sen har jag ett thermotäcke ,155 som bara ligger i källraren och skräpar eftersom jag har två andra jag använder..*viskar* köpa?:angel: hehe..

Mitt Eskadron fleece "Nici" täcke..Använder det aldrig! :angel:

Det är jättegulligt men det är aldrig väder för att använda det hehe..

Jag måste nog säga sporrarna :smirk:, jag tycker att mina underskänklar är aldeles för "flängiga" för att det ska ge mig rätt effekt. Jag rider bättre utan! :D

lolouice skrev:
Men sedan så har jag en massa hovborstar som jag nästan aldrig använder :idea:

Måste hålla med, hahaha

mitt longerdelta har precis samma funktion..en utmärkt hinkupphängare :D

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 216
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?