Bukefalos 28 år!

Onormalt stor dvärghamster?

Sv: Onormalt stor dvärghamster?

Du har inget du kan lägga bredvid hamstern så vi kan få se storleken :), typ låt han posera bredvid en kopp eller liknande :)
 
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

Inte helt säker på rasen.. Jag tror att dom sa sibirisk dvärghamster? Har inte sån super kolla på de olika sorterna. :angel: Men jag börjar fundera på om det kanske kan vara en korsning av dvärghamster och guldhamster?

Frågan är om dv.hamster och guldhamster kan få avkomma? Min spontana gissning är att de inte kan få det men däremot kan jag tänka mig att en korsning mellan två dv.hamsterarter kan bli konstig i storleken, precis som en liger (lejon/tiger) blir jättestor.
 
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

kl

När jag var liten och skaffade hamster ungefär samtidigt som
min klasskompis så vart min hamster "normalstor" medans hennes två
vart minst dubbelt så stora, så jag antar att det finns exemplar som blir
riktigt stora. Men dom var inte tjocka, utan bara stora. Ungefär i storlek
som en normal, kanske lite liten guldhamster.
 
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

............
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

Inte helt säker på rasen.. Jag tror att dom sa sibirisk dvärghamster? Har inte sån super kolla på de olika sorterna. :angel: Men jag börjar fundera på om det kanske kan vara en korsning av dvärghamster och guldhamster?

Finns inget som heter sibirisk dvärghamster :D Det är bara ett namn som djuraffärer har kommit på. Däremot skulle man ju kunna kalla korsningen mellan cambell och rysk vintervit för sibirisk om man så vill. Men de flesta kallar dem bara hybrider.

Cambell och Vintervit är de enda (tam)hamster arterna som kan få ungar ihop. Folk räknar de som olika arter men de kan få fertil avkomma. Vilket dock inte är så uppskattat hos uppfödare eftersom de är rädda att någon av arterna försvinner helt om man blandar hejvilt :p
 
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

Joo kanske det.. men jag får forska vidare i det där ;P
 
Sv: Onormalt stor dvärghamster?

Ok ok. :) Jag har som sagt inte så där jätte bra koll på de olika hamster sorterna ^^''
 

Liknande trådar

F
Träning Martinique & Tea - genom eld & vatten Vi köpte Martinique den 9:e juli 1999. Hon var den första och enda hästen vi åkte och tittade på...
2
Svar
29
· Visningar
2 202
Senast: eldione
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp