Ont i benet

Jag hatar yoga . Kommer aldrig hända. Och stretchar gör jag redan flera gånger om dagen utan resultat.
Yoga och streching är ju lite samma sak men strunt samma, oavsett vilket så hoppas jag verkligen att de kan reda ut det här åt dig en gång för alla nu. Operationer verkar ju ha en bra prognos :D
 
Suck. Jag börjar tröttna på att ha ont.
Vi var i fjällen och vandrade i veckan. Jag kunde gå ungefär 50 meter i stöten, sen fick jag sätta mig och vila en stund. Nedför gick bättre, men uppför var fruktansvärt.

Jag pratade med en läkare i psykiatrin som trodde det kunde vara kroniskt kompartmentsyndrom.

Läste i min journal att läkaren jag träffade sist, för ca tre-fyra veckor sen, tyckte att jag skulle tillbaka till sjukgymnast. Det sa han inget om när jag var där. Då skrev han bara ut etoxicorb och Paraflex och skickade hem mig. Behöver jag säga att medicinen inte hjälpte ett dugg?

Jag ska ringa vårdcentralen igen imorgon måndag, boka en tid och försöka på något sätt få dem att förstå hur vansinnigt ont det gör.

Jag vet inte om sjukgymnastik kan hjälpa mer? Har provat diverse stretching (som jag fortfarande gör dagligen, trots att jag inte märker någon skillnad), lampor, TENS, vila, träning.. Jag har gjort specialsulor hos en expert, jag är noga med vilka skor jag har. Vad mer kan jag göra egentligen?

Då borde det ju finnas möjlighet till operation :up:

Varit hos ortopeden nu. Kroniskt kompartment syndrom.
Ska opereras framöver. Ca 70% blir bra sa läkaren. Hoppas jag är en av de procenten.

Från mitten av juni förra året när det nämndes sist - att det skulle ta så lång tid att komma till skott. Hoppas att det flyter på för dig nu med detta och att de både är snabba och att det ger god effekt!
 
Tänkte uppdatera lite. Har nu opererat både benen. Höger gjorde jag i somras, både in och utsida. Blev kanonbra! Har inget ont där längre. Fantastisk känsla!

Vänster gjorde jag igår, bara utsida. Just nu gör det givetvis ont men jag tror det kommer bli bra.

Tänk att det tog tre år innan det hände något!
 
Tänkte uppdatera lite. Har nu opererat både benen. Höger gjorde jag i somras, både in och utsida. Blev kanonbra! Har inget ont där längre. Fantastisk känsla!

Vänster gjorde jag igår, bara utsida. Just nu gör det givetvis ont men jag tror det kommer bli bra.

Tänk att det tog tre år innan det hände något!
Sjukt att du skulle behöva gå med sådant elände så länge helt i onödan. Hoppas det nyopererade benet snart mår lika bra som det andra ❤️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp