Ont i en tå

karamba

Trådstartare
Jag har länge haft problem med "ringtån", dvs tån bredvid lilltån. Tidigare var det värst på morgonen, direkt när jag klivit upp ur sängen så fick jag gå på hälen för det gjorde väldigt ont när tån nuddade golvet. Men det var inte varje morgon, det kunde kännas bättre i några dagar och sedan kom det tillbaka. Nu har smärtorna dykt upp lite när som helst under dagarna i några månader så för ett tag sedan köpte jag nya skor med någon cloudfoamsula, och det går oftast bra att gå i dom skorna. Ibland ilar det till så jag får gå på hälen men det försvinner ganska snabbt. Efter att jag har ridit så blir det värre, jag gissar att det beror på trycket under foten från stigbygeln.

Och min fråga är då om någon vet vad det kan bero på? Det syns ingenting på tån, det gör inte ont hur jag än böjer och vrider på den och det finns ingen smärta under foten osv. Men jag undrar såklart vad det är och vad jag ska göra åt det, nu kommer smärtorna dagligen och det börjar bli lite irriterande. Inomhus måste jag använda någon typ av sko när det gör ont, det går inte att låta tån nudda golvet när det är som värst.
 
Jag vet inte vad det kan vara, men sök hjälp. Vore det jag, skulle jag prova med en sjukgymnast.
Det är ett elände med onda fötter, det påverkar ju allt man gör. Och går man och haltar och krånglar får man ju ont på fler ställen av det.
 
Ga till VC ... Jag har nyss blivit diagnosticerad med tva olika sorters reumatism. Mina storsta problem ar fotter och hander ... det ar varst pa morgonen :confused: men nar det gor ont i just taleder och fingerleder ar det besvarligare an man skulle kunna tro. :cautious:
 
Tack för svar! Jag får kontakta vc när semestrarna är över, just nu tar dom bara emot mer akuta fall :p

Jag har googlat en massa men tycker ingenting stämmer in helt och hållet, det verkar vara mycket mer vanligt med besvär i stortån och "pektån", och det som kallas för gikt stämmer inte heller riktigt :grin:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 147
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
897
Senast: sassiball
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 943
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp