Ont i fingrarna av ridning?

Sv: Ont i fingrarna av ridning?

Det låter som att du använder din hand på tok för mycket!! Handen ska bara hålla i tygeln, som ska vara sträckt men inget mer. Det är för sätet du ska rida, även om det känns helkonstigt från början. Din häst kommer bli mycket trevligare att rida. Ta hjälp av en duktig instruktör! Jag började rida för en dressyrtränare för 1,5 år sedan och jag har blivit så mycket bättre! och blir det fortfarande. I stort sett varje lektion blir till en "aha-upplevelse"! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 123
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 293
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Nu vet jag ej om det här är rätt tråd att lägga detta, men verkade vara den mest passande! Jag går på ett ridgymnasium där jag tar hand...
Svar
4
· Visningar
1 981
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?