Ont i halsen av nässpray?

Eloise

Trådstartare
Jag har drabbat av den stora förkylningen från helvetet, funderar på om det kanske kan vara en släng influensa.. De senaste dagarna har jag varit tvungen att använda nässpray (Otrivin eftersom jag både är täppt och snorar) och efteråt fått fruktansvärt ont i halsen, så ont att det inte går att svälja eller prata, får inte fram ett ord för stämbanden vägrar samarbeta.
Jag har inte märkt samma samband de gånger jag använt Nezeril eller Nozoil, men det är ju inte exakt samma verksamma ämnen som i Otrivin och funkar tyvärr inte lika bra.
Kan Otrivinen och det halsonda hänga ihop?
Finns det något annat som är lika bra?
Har provat typ allting på Apotekets hylla, nässkölj, huskurer osv..
Just nu känner jag mig ganska less, börjar nytt jobb imorgon, är alldeles röd-fnasig runt hela näsan, flåsar efter luft och mår apröv :cry:
 
Jag har drabbat av den stora förkylningen från helvetet, funderar på om det kanske kan vara en släng influensa.. De senaste dagarna har jag varit tvungen att använda nässpray (Otrivin eftersom jag både är täppt och snorar) och efteråt fått fruktansvärt ont i halsen, så ont att det inte går att svälja eller prata, får inte fram ett ord för stämbanden vägrar samarbeta.
Jag har inte märkt samma samband de gånger jag använt Nezeril eller Nozoil, men det är ju inte exakt samma verksamma ämnen som i Otrivin och funkar tyvärr inte lika bra.
Kan Otrivinen och det halsonda hänga ihop?
Finns det något annat som är lika bra?
Har provat typ allting på Apotekets hylla, nässkölj, huskurer osv..
Just nu känner jag mig ganska less, börjar nytt jobb imorgon, är alldeles röd-fnasig runt hela näsan, flåsar efter luft och mår apröv :cry:
Den dubbelverkande otrivin dör jag oxå av... Halsen blir helt torr- går inte att svälja ens... Brukar vakna med dödsångest...
Mentol går icke heller...
Bäst är nezeril för barn.
 
Den dubbelverkande otrivin dör jag oxå av... Halsen blir helt torr- går inte att svälja ens... Brukar vakna med dödsångest...
Mentol går icke heller...
Bäst är nezeril för barn.

Du verkar känna exakt samma bieffekt som jag.. problemet är bara att Nezeril inte hjälper nu :(
 
Usch lider med dig...
Vanlig otrivin ? Inte comp och inte mentol?
Den är lite vänligare i varje fall

Den vanliga hjälper bara mot nästäppa, då hade Nezeril funkat, använder Comp som är mot både täppa och snuva :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag haft ont i halsen i 9 dagar och jag tror jag avlider lite. Hör mest troligt till förkylningen från helvetet som tillslut...
2
Svar
36
· Visningar
2 799
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp