Ont i magen

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare babyfoal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 5 762
B

babyfoal

God kväll alla,

Jag måste få fråga er angående ont i magen.

Igår hade jag (ännu) en fruktansvärt jobbig och stressig dag.
Vi hade översvämning här och höll på från 07 på morgonen till sena kvällen.

Detta resulterade såklart i att jag var kall och blöt hela dagen, spänd och grät massor. Jag fick ganska så mycket 'kramper' i magen, så jag gick och la mig efter att jag hade ätit.
Idag har jag mått sådär, oerhört trött efter gårdagens hårda arbete och ont i magen idag med. Ringde till Gyn-avdelningen på sjukhuset nyss och pratade med dom. Dom tyckte att jag skulle avvakta så länge jag står ut med smärtan, vilket jag helt kan hålla med om. dessutom ligger dimman så tjock att jag inte har lust att köra flera mil i onödan.

Jag vill bara fråga om någon mer har kännt liknande, då jag ändå oroar mig.
Ska försöka beskriva vart jag har ont idag.
Om ni sätter tummen i naveln och pekfingret ca 10cm ner, och flyttar pekfingret åt höger (med tummen kvar i naveln) där inne gör det ont.
Det känns som typ, en knytnäve som gräver eller trycker. Emellanåt känns det lite som en stöt, som gör ont.
Jag är i vecka 16+1, så det kan ju inte vara den lille som ger denna smärta.

Sjuksköterskan jag talade med sa att missfall i denna vecka inte är så vanligt, och sa att mycket händer i kroppen, och har jag dessutom stressat så kan det också vara pga det.

Ville bara mest höra, om några av er andra har 'ont' i magen, alltså magen där lillen ligger...?

Sv: Ont i magen

Jag kan inte påminna mig att jag hade ont som du beskriver, iaf inte så tidigt i graviditeten. Men å andra sidan var jag inte stressad utan hade hormoner som gjorde mig kolugn så det kan säkert ha med saken att göra.

Hur har det gått, hur känns det idag?

Jag kan inte påminna mig att jag hade ont som du beskriver, iaf inte så tidigt i graviditeten. Men å andra sidan var jag inte stressad utan hade hormoner som gjorde mig kolugn så det kan säkert ha med saken att göra.

Hur har det gått, hur känns det idag?

Hej *Mammas* och tack för svar :)

Idag känns det bättre, 'huggen' har upphört. Lite ont i morse, men inget just nu.
Har fått en tid hos barnmorskan i eftermiddag för att kolla hjärtljuden.
Hon trodde inte att det skulle vara någon fara, men om jag blir lugnare så fick jag komma. Vilket jag vill!

Sedan sa hon att livmodern växer just rätt bra i v.17 och att det förmodligen är det jag känner. Likaså, när jag förklarade hur ont det gör när jag nyser eller skrattar till, då drar det så f*rbannat på båda sidorna, typ vid äggstockarna och neråt.

Nu hoppas jag innerligt att vi hör något hjärtljud i eftermiddag......!!

Vad skönt att det varit bättre, och skönt att du ska få komma in och kolla. Jag hade det väldigt lugnt och inga orosmoment fram till efter efter v 22, men efter det kändes det som att jag rände på Förlossningen var och varannan vecka. Moderkakan låg i bakkant, så jag hade svårt att känna honom. Var inne (minst) två gånger för att han inte rört sig på två dagar (alltså vid två eller fler olika tillfällen). Sedan var det för sammandragningar minst två gånger, en när jag hade vattninga flytningar som kunde vara vattenavgång, och så var det även någon mer gång för något annat. Sen själva förlossningen också. :p

Men de resonerade som så att det var bättre att kolla upp det än att gå orolig, så det blev lite.

Hur gick det hos BM? :)

Vad skönt att det varit bättre, och skönt att du ska få komma in och kolla. Jag hade det väldigt lugnt och inga orosmoment fram till efter efter v 22, men efter det kändes det som att jag rände på Förlossningen var och varannan vecka. Moderkakan låg i bakkant, så jag hade svårt att känna honom. Var inne (minst) två gånger för att han inte rört sig på två dagar (alltså vid två eller fler olika tillfällen). Sedan var det för sammandragningar minst två gånger, en när jag hade vattninga flytningar som kunde vara vattenavgång, och så var det även någon mer gång för något annat. Sen själva förlossningen också. :p

Men de resonerade som så att det var bättre att kolla upp det än att gå orolig, så det blev lite.

Hur gick det hos BM? :)

Vad innebär det när moderkakan ligger i bakkant? Är det vanligt?
Skönt att det gick bra för dig och ditt barn i alla fall :laugh:

Jag har precis kommit tillbaka från BM. Hon hittade inget ljud först, men hade förberett mig på detta, dock fick jag lite inre panik och det kändes som en evighet när vi gick in i ett annat rum för att göra ett ultraljud.
Där såg vi lillen sparka för fullt och hjärtat slog fint.
Då började jag gråta. Jag hade förväntat mig det värsta! Och så såg det så fint ut.....! :love:

Hon trodde att det har varit stressen från häromdagen och att jag spänt mig, som gett mig de kramper jag haft. Det andra jag känner när jag nyser och skrattar, är ligamenten som håller i moderkakan som spänns åt, och det gör ont. Så inget onormalt där.

Så nu är jag lättad.....!
Nästa riktiga ultraljud är den 26:e på Förlossningen, det ska bli intressant :laugh:

Tack för stödet! :bow:

Kram :bump:

Jag vet precis hur det är, var så en gång när jag var på förlossningen för att han inte rörde sig så jag kände det så hittade de inte hjärtljuden med dopetonen, väntan på ultraljudet var hemsk! Oj vad jag grät först när hon inte hittade, och vad jag grät, men av glädje, när hon hittade honom! ;) Mycket lättare nu, nu kan man kolla efter när man är orolig.

Nu blev jag osäker på om jag sa rätt, kan vara så att jag hade i framkant. Det är iaf vart i livmodern moderkakan ligger. Om den ligger på framsidan eller baksidan sas. Och beroende på vart den ligger kan det bli svårare att känna sparkar, om moderkakan ligger i för där man är som mest känslig.

Men vad skönt att det gick så bra som det gick! :) Massor av kramar till dig och den lilla! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 589
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Hej hej, Sammanfattningsvis har jag haft ett skitår. Jag började förra året på ett jobb jag grät på redan första månaden, bytt chef 3... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 042
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
13 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka