Uppsagd p.g.a operation och sjukdom

Håller också med om detta, på den tiden jag hade hästar hemma , det var inte ett dugg jobbigt, vi hade bra staket, sommarhagen la vi en dag på varje vår, tog in eget hö, kraftfoder gav jag knappt mina hästar mer än lite godis efter ridning, köpte en säck då och då.
Vatten rakt ut från stallet i hagen.
Tillsyn javisst , men de hade fri tillgång på grovfoder som jag tycker alla hästar ska ha , togs in och ut när det passade, hade även fri tillgång i boxen, så inga mattider.
Tycker många hästägare krånglar till det något enormt med sina hästar.
Jag har stått i många stall där man själv skulle fixa både hö och strö, och näst intill alla pass själv, så skillnaden på en sån uppstallning och ha eget stall är (i det vardagliga) inte så stor. Han dock även stått i stall där det mesta ingått. För mig är det betydligt större smidigare att ha hästarna hemma än uppstallade. Det extrajobb som kommer till är lätt värt att få göra allt på sitt sätt, ha vilka utetider man vill osv.
 
Har en närstående som krånglar något så in i sjutton med sin häst, den ska ha specialfoder, dyra blandningar av allt möjligt hopkok ,den ska äta exakta tider, den får inte ät ett grässtrå på sommaren , den ska stå inne på natten på sommaren , osv osv.
Med en häst som inte har några kroppsliga anledningar till att behöva stå inne eller inte få gå på lite bete.
Det är ett heltidsjobb att ta hand om hästen och allt passande på den.
Men själv smäller hon i sig pizza och chips och sover dåligt.
Porslinshästar och järnmänniskor .
 
Hur ska vi få stå kvar?

Jag förstår att ni upplever det som jobbigt, men VILL ni stå kvar? Även om inga andra alternativ finns skulle jag hellre vara utan häst än att stå uppstallad bland människor man upplever önskar att man ska dra därifrån.

Som några andra skrivit kanske det är så att andra misskött sig mycket grövre tidigare och att toleranströskeln därför är mycket låg. Kanske har det innan stått folk där som bett om hjälp varje vecka då de inte orkat åka ut till sin häst och så har man tänkt "aldrig mer" varför ni nu får ta skiten trots att ni bara bett om hjälp när det verkligen krisat. Jag förstår ändå de i stallet, är man där för att hand om sin häst blir det en belastning att ha en extrahäst lite då och då, det gör att man inte hinner borsta sin häst lika länge, får hoppa att smörja utrustningen etc då orken och tiden inte räcker till annars.

Hoppas dock det löser sig på något sätt för er!
 
Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid.
Vi har ett barn på 1 år. Ordförande i styrelsen sa att om vi inte hinner komma mellan 16-18 vid fint väder eller mellan 16-17 vid sämre väder för att ta in vår häst så skulle vi bara be någon om hjälp. Det sa även andra inhyrda att vi skulle göra. "Inga problem" då. Vi frågade några gånger om hjälp med insläpp men vi har också varit hjälpsamma tillbaka :)


Nu till det stora problemet:

Vår ordinarie skötare blev inlagd på sjukhus dagen innan operationen så vi fick be om hjälp i stallet.
När vi kom tillbaka efter operationen så gick det bara någon vecka så blev hela familjen sjuka. Vi fick be om hjälp igen :(

Andra i stallet har klagat till styrelsen på att dom tyckte det var jobbigt att vi bad om hjälp. Alltså ingen empati.
P.g.a det så får vi inte stå kvar :o

Kan dom verkligen göra så? Man kan ju inte hjälpa att man måste opereras/blir sjuk.
Vi vill verkligen inte flytta. Dessutom finns det inga fler stallplatser där vi bor. Närmaste är om vi har tur 6 mil enkel. Annars 11-13 mil enkel. Omöjligt med en dotter på 1 år och inte alls roligt med tanke på tid och ekonomi.

Om vi inte lyckas få stå kvar så tycker folk i vår omgivning att vi ska göra en anmälan.
Dom i styrelsen är väldigt svåra. En annan i stallet vågar knappt göra något p.g.a "dom hackar på typ allt". Finns bara en anledning till att h@n står kvar och det är för ridhuset. H@n sa idag att en annan i stallet kan få världens utbrott. Och hennes dotter likaså. Mamman smällde igen en dörr i stallet för någon dag sedan. Deras hund gjorde t.o.m utfall mot vår dotter när hon satt i vagnen. Som tur var så var det ett räcke mellan. Ordförande trodde inte på oss för att hon nekade till att hunden gjort det. Som förälder så gör det riktigt ont när någon misstror en sådan sak. Tyvärr är den mamman ordförandes lilla "älskling" *suck*.

Kan tillägga att andra även glömmer att släppa ut hästarna på morgonen, glömmer fodra på kvällen, har ingen vattenhink i hagen, snackar skit om den som har hand om stallplatserna, slår sin häst o.s.v. Något vi aldrig har gjort. Mamman med hunden och alla andra som har gjort fel får stå kvar :o

HJÄLP! HJÄLP! HJÄLP!

Hur ska vi få stå kvar?

Lämna in misstroende mot ordföranden och styrelsen. Rösta bort dem vid nästa val.
 
Hur menar du nu ?

Gissar att Billy tänker sig en kupp, baserat på att TS hintar om att "alla andra" också tycker styrelsen är koko.

Det som bör övervägas är om valberedningen har en ny styrelse på lut. Annars är ju föreningen få ansöka om likvidation, och döden för hela verksamheten är nära. Är det vad man är ute efter, när man säger att det inte finns tillräckligt med stallplatser inom rimligt avstånd?
 
Gissar att Billy tänker sig en kupp, baserat på att TS hintar om att "alla andra" också tycker styrelsen är koko.

Det som bör övervägas är om valberedningen har en ny styrelse på lut. Annars är ju föreningen få ansöka om likvidation, och döden för hela verksamheten är nära. Är det vad man är ute efter, när man säger att det inte finns tillräckligt med stallplatser inom rimligt avstånd?

Vet inte riktigt vad du svarar på då min fråga var till @Billy .
Man kan ju tycka och tänka hur mycket som helst vilket jag gör och tydligen även du .
 
Gissar att Billy tänker sig en kupp, baserat på att TS hintar om att "alla andra" också tycker styrelsen är koko.

Det som bör övervägas är om valberedningen har en ny styrelse på lut. Annars är ju föreningen få ansöka om likvidation, och döden för hela verksamheten är nära. Är det vad man är ute efter, när man säger att det inte finns tillräckligt med stallplatser inom rimligt avstånd?

Nja, jag tänker inte någon kupp direkt, jag tänker mer att använda sig av de demokratiska medlen vi har i föreningar. En en ordförande och styrelse väljs ju av medlemmarna och de har också rätt att föreslå andra kandidater inför valet. När en ordförande börjar bete sig som en diktator är det dags att välja någon annan.
 
Nja, jag tänker inte någon kupp direkt, jag tänker mer att använda sig av de demokratiska medlen vi har i föreningar. En en ordförande och styrelse väljs ju av medlemmarna och de har också rätt att föreslå andra kandidater inför valet. När en ordförande börjar bete sig som en diktator är det dags att välja någon annan.

Ja, det kan man ju begagna. Om det finns någon möjlighet att hitta ersättare och tillräckligt många vill rösta för en ny styrelse.

Det vet vi väldigt lite om och vi får nog heller inte veta eftersom TS själv verkar ha lämnat tråden.
 
Det här är också en av de trådarna som inte lämnar mig. Jag känner för @Youandme samtidigt som jag gärna skulle åka hem till hen och banka vett i'na.

Jag känner igen mig i TS beteende. Jag har lätt för att vilja ha rätt och att vilja berätta för människor när jag blivit sårad eller missförstådd istället för att hålla ögonen på bollen: Vad är det jag egentligen vill och hur når jag dit?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 239
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 692
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp