Ont i nyckelbenet

Den yttre alltså.
Nyckelbenet ledar ju också mot bröstbenet.

Leden mellan nyckelbenet och skulderbladets utskott vid axeln kan göra väldigt ont om den blir överansträngd.
Ja det gjorde riktigt ont!
Jag har aldrig brutit någonting men ungefär så kan jag tänka mig att det känns vid ett benbrott. Skarp smärta som uppkom när armen var i vissa lägen.

Ja det gjorde riktigt ont!
Jag har aldrig brutit någonting men ungefär så kan jag tänka mig att det känns vid ett benbrott. Skarp smärta som uppkom när armen var i vissa lägen.

Det är dessutom väldigt typiskt med sådana skärande/huggande/isande smärtor i vissa lägen när man har muskulära problem i rotatorcuffen (samlingsnamn för musklerna som används för att röra axeln), för att lägga till en möjlig orsak till.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...hur började era symptom? Och hur gamla var ni? Jag har de senaste två åren fått värk i fingrarna från och till, speciellt när det är...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 220
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka