Bukefalos 28 år!

Ont om tjejer i åldern 16 till 19 år?

... och då gör du väl en ny tråd om det? Tänk vad förskräckligt om det blir fler kvinnor än män? Det är ju MYCKET VIKTIGT att vi alltid, alltid har en precis jämn fördelning av kvinnor och män i det här landet, för hur ska det annars gå med allt?!? Ring i alla klockor, ropa från barrikaderna, det är KATASTROF PÅ GÅNG...

eller inte. Next.

Av naturliga skäl så är det en fördel med ett 50/50 förhållande.
De problem man såg i Europa efter krigen var lika illa som de problem vi kommer att stå inför vid en kraftig obalans oavsett om det är män eller kvinnor som är i minoritet.
 
Av naturliga skäl så är det en fördel med ett 50/50 förhållande.
De problem man såg i Europa efter krigen var lika illa som de problem vi kommer att stå inför vid en kraftig obalans oavsett om det är män eller kvinnor som är i minoritet.

Det är klart att det är bra om det är ungefär lika, men samhället går ju inte under om det då och då blir ojämnt, det händer ju hela tiden efter krig.
 
Enligt artikeln kan konsekvenser blir tex ökat antal våldsbrott.
Det var e nedlåtande sätt att se på män.
Det handlar väl om hur männen själva beter sig. Männen väljer själva vilka ideal och traditioner de har.
Det är inte kvinnor som ska fungera som stötdämpande för männen,
Det blir lite som någon som uttryckte sig om att det var bra att kvinnor gick på fotboll för då blev männen lugna. Nej det är inte kvinnors roll att göra män lugna. Män får ta det ansvaret själva.

Nedlåtande? Det är väl ingen nyhet att män begår fler våldsbrott?
 
Borde det inte varit kvinnorna som inte hamnade i fasta förhållanden när så många män dött?
Efter kriget rådde en stor brist på bostäder och livsmedel.
Många kvinnor valde att lämna fasta förhållanden för att få just en dräglig bostad, mat för dagen och andra förnödenheter till sig och sina barn.

En av de råa realiteter som efterkrigstiden serverade.
 
Nej men många kvinnor agerede för att skaffa sig fasta förhållanden.
De män som utnyttjade situationen + den extrema bostadsbrist som rådde
ledde till många trasiga förhållande med faderlösa barn,och det i sin tur till just alkoholism och kriminalitet.
I ett stabilt samhälle bör förhållandena vara ca 50/50.
Va?
Nu säger du mot dig själv
Om det var färre män efter kriget blev det våldsbrott och kriminalitet hos män.
Nu är det färre kvinnor och det blir våldsbrott och kriminalitet hos män?
 
Nej men många kvinnor agerede för att skaffa sig fasta förhållanden.
De män som utnyttjade situationen + den extrema bostadsbrist som rådde
ledde till många trasiga förhållande med faderlösa barn,och det i sin tur till just alkoholism och kriminalitet.
I ett stabilt samhälle bör förhållandena vara ca 50/50.

Du utgår med andra ord ifrån en norm där alla människor strävar efter ett hetero-monogamt förhållande...
 
Efter kriget rådde en stor brist på bostäder och livsmedel.
Många kvinnor valde att lämna fasta förhållanden för att få just en dräglig bostad, mat för dagen och andra förnödenheter till sig och sina barn.

En av de råa realiteter som efterkrigstiden serverade.

Så nu kommer männen göra samma sak när det är överskott på män?
 
Det är klart att det är bra om det är ungefär lika, men samhället går ju inte under om det då och då blir ojämnt, det händer ju hela tiden efter krig.

Efter krig brukar det vara männen som inte är lika många vilket ger en annan effekt än om det är kvinnor som är färre. Expendability theory: "... men, rather than women, will tend to do the dangerous work in a society because men are more expendable, because the loss of men is less disadvantageous reproductively than the loss of women."
 
Kina lär ju ha en stor majoritet män efter det de bara fick ha 1 barn och flickor dödades vid födseln. Hur ser könsproblematiken ut där?
Är alla ensamstående män kriminella alkoholister?

Jag vill minnas att jag läst någonstans att de insett att det kanske inte var en bra idé att ta bort alla flickor nu när männen inte har någon att skaffa barn med, men jag tror inte att jag hört något om lavinökad kriminalitet?
 
Jag vill minnas att jag läst någonstans att de insett att det kanske inte var en bra idé att ta bort alla flickor nu när männen inte har någon att skaffa barn med, men jag tror inte att jag hört något om lavinökad kriminalitet?
De skulle väl tillåta fler barn nu också
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp