Bukefalos 28 år!

Operation av hemangiom (smultronmärke)

Quiss

Trådstartare
Sambons barnbarn har ett hemangiom (smultronmärke) på kinden.
Från början var det bara litet, men har under månaderna blivit ganska stort.
I är nu 10 månader och de har börjat prata om att operera bort det, då det inte slutat växa.
Hennes ena kind är dubbelt så stor som den andra, och det har nu börjat påverka ögat lite och hennes mun är sned.
Enligt vad jag hittad av faktan på internet så ska hemangiom sluta växa när barnet är runt 8 månader och sen tillbaka bildas.

Det sambons dotter nu är rädd för är att lilla dotter ska få ett ärr på kinden.
Och just hela grejen med operation på ett så litet barn får henne att bli lite orolig.
Någon som har erfarenhet av smultronmärke?
Någon som vet hur det fungerar med OP på så små barn?
Hur har barnet mått efter OP?
 
Sv: Operation av hemangiom (smultronmärke)

Kolla upp om det finns möjlighet för laserbehandling. Har en kompis vars dotter har den allvarligare varianten som satt precis ovan ögat. gonlocket började hänga och det fanns risk att hon skulle förlora synen. I alla fall så fick mamman, trots det, stå på sig ordentligt hos sitt landsting för att få möjlighet till laserbehandling och det var även hon som, via nätet, fick reda på att den behandlingsformen fanns.

Läkarna här var väldigt nonchalanta och ansåg att märket skulle försvinna så småningom. Men eftersom märket satt i just ansiktet var föräldrarna måna om att det skulle bort på lämpligast, smidigaste sätt och så fort som möjligt, innan flickan själv skulle börja reagera på att hon såg annorlunda ut.

Idag är flickan snart fem år och det syns knappt.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 804
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 322
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Har precis samlat mod till att söka vård för min näsa. Jag GISSAR att jag har en sned nässkiljevägg, men jag vet inte. Hur som helst så...
Svar
7
· Visningar
2 338
Senast: Millicent
·
Kropp & Själ Och hur gör man? Jag är trött på att må dåligt, så trött. Jag tror hela tiden att det ska bli bättre av sig själv men sen hamnar jag...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp