Operera bort cellförändringar..

sadgirl

Trådstartare
Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar läsa allt och har lite lugnande svar på mina frågor.. För ett lite mer än ett halvår sedan så gick jag på min första koll och det visade då 1a gradens cellförändringar, alltså lätta. Eftersom jag är ung så förväntades det att det skulle läka ut av sig själv och jag skulle bli kallad för en ny koll efter 6 månader. På min andra koll hade dessa förändringar försämrats avsevärt och gått från 1a graden till 3e gradens förändringar. Min läkare sa att hon aldrig någonsin varit med om att det har utvecklats så fort hos en sådan ung person och det var akut att ta bort dessa förändringar inom en månad så dessa inte skulle hinna utvecklas ytterligare.

Så. Nu är det tid för operation i nästa vecka. Min läkare var ärlig och sa att jag kommer inte ha något val utan jag kommer att sövas eftersom att det är en sådan stor bit som kommer att behöva tas bort. De flesta får ju åka hem efter någon timme efter operation, men jag skulle räkna med att vara kvar till dagen efter. Jag är på riktigt LIVRÄDD. Att det har utvecklats så fort är skrämmande då det vanligtvis brukar ta flera år mellan 1a och 3e graden. Min läkare sa dessutom att det är mycket möjligt att det kommer bli svårt för mig att bli gravid efter denna operation. Och det kändes som en riktig käftsmäll. Jag är en riktig familjetjej och väljer familjen framför allt. Och att då få veta som 24 år att jag kanske aldrig någonsin kommer kunna få barn får mig att tappa livslusten totalt.

Jag är rädd för att vakna upp och det var värre än dom först trodde. Har såklart googlat och läst skräckexempel att man har vaknat upp och läkarna varit tvungen att ta bort "allt", alltså äggstockar och livmoder.

Min läkare diskuterade också på mitt besök att hon tyckte att vi borde passa på att sätta in p-stav eller spiral när jag ändå är sövd och inte märker något. Jag har aldrig diskuterat preventivmedel med henne och bara att hon tar upp den frågan i det här sammanhanget gör mig rädd och orolig, kommer hon sätta in något av det ändå? För att HON tycker det är en bra idé? Som sagt har vi inte någonsin diskuterat preventivmedel tidigare och hon vet därmed inte heller om jag och min partner försöker skaffa barn eller planerar barn inom den närmsta tiden.

Jag är orolig för om det kommer att kännas annorlunda när man har sex efter en sådan operation? Jag vet såklart att man ska vänta ett visst antal veckor för infektionsrisken, men nu menar jag om upplevelsen om hur "trång" jag är kommer att ändras?

Hur påverkas min menscykel av denna operation? Kommer den skjutas på? Kommer blödningen bli annorlunda? Jag har väldigt regelbunden mens just nu och blöder väldigt lite och i typ 3 dagar. Vill ju inte att det ska förändras på något sätt..

Hur länge blödde ni efter? Hur länge hade ni ont och hur ont gjorde det? Jag är otroligt smärtkänslig och bävar för hur ont det kommer att göra efteråt..

Jag vet ju att denna operation är nödvändig och för mitt eget bästa men just nu kan jag inte hjälpa att jag känner att det är mer ett övergrepp än ett ingrepp. Jag är svinorolig över att bli sövd och inte ha någon kontroll över vad som görs med min kropp.. Sedan jag fick reda på att jag kommer att behöva opereras så har jag på riktigt gått in i världens depression. Har ingen matlust. Konstant trött. Gråter iprincip HELA tiden. Det känns som om mitt liv är slut och stundvis känner jag att det inte finns någon mening med att göra denna operation, för vad har jag att leva för efter när den är gjord?
 
Lugn o fin nu. Tycker din läkare måste ha uttryckt sig väldigt klumpigt, alt att du kanske uppfattat det värre iom att du blev rädd.

Det är jättebra att de opererar dig så snabbt- jag hade grad 2 och fick kämpa som sjutton för att bli opererad då jag gick med värsta dödsångesten (ja jag förstår precis rädslan o oron..) men iom att jag hade gått från nolla till 2 tyckte de att det var väl lugnt. Det var det dock inte för jag hade cancer in situ/steget innan cancer när de väl opererade tre månader senare. Så försök se det som en fördel. Det är ovanligt att det går så fort som det gjort med dig men det kan hända o då är det ju jättebra att de tar bort det! Tänk även på att de KAN ha missat ngt på första provet, inga prov av denna typ är helsäkra, så du kanske hade nåt redan då som de inte fångade upp. Det är inte heltsäkert att det gått riktigt så fort.

De kommer ta en "kon" nu, att operera bort hela paketet gör man INTE bara sådär medan du är sövd, har du pratat med dem om det? Ska man göra stora ingrepp pga spridd cancer- för det är ju det du är rädd för- då ska man utredas ordentligt med skiktröntgen, konferens mellan operatörer, röntgenläkare och onkologer (cancerläkare) först. Man vaknar inte och poff är utan en massa organ. Att de sett grad 3 är INTE lika med cancer. Ser de mot all förmodan något sådant så vet de det efter att de analyserat det de tar bort nu vid ingreppet. Och var GLAD att de söver, aldrig i helvete att jag hade velat göra det där i vaket tillstånd. Brr.

Det är VANLIGT att bli koniserad och efter en enstaka konisering- det ingrepp du ska göra- har de flesta inga besvär. Några få får ärrbildning etc som kan störa men det är sällsynt efter första ingreppet, vanligare för de som gjort det flera gånger. Att bli gravid brukar inte vara problemet (i så fall skulle det bero på ärrvävnad o då kan man ju inseminera) utan risken är väl snarare för missfall ifall att cervix blir kort efter ingreppet. Men åter igen, mycket ovanligt efter en enda konisering.

Varför skulle din menscykel ändras? Jag tror du borde sätta dig med din läkare och gå igenom ingreppet ordentligt och anatomin bakom. Flera av dina frågor tyder på att du inte riktigt förstått vad det är som ska göras och det är lättare att visa när man har bilder osv till hands.

Man får inte ha sex direkt efter pga infektionsrisk och att det ju blir som ett sår, men efter det brukar man inte ha problem. Slemhinnor läker rätt så snabbt, som du säkert märkt om du bitit dig i munnen någon gång. Däremot kan det blöda en del efter- för mig var det hela lugnt, men haft bekanta som haft rätt mycket. Men det går ju över efter en stund, o gör det inte det får man hjälp av gyn.

Jag är väldigt nojig vid gynundersökningar och liksom du upplevde jag hela historien mer som ett övergrepp än ingrepp- jag förstår verkligen den känslan- och blev rätt hysterisk när de skulle söva mig. Men man bör säga till innan att man är jäkligt orolig så kan man få lite piller så man blir lite gladare o lugnare :) Tro mig, de är guld värda.. Och du ska veta att det är många många tjejer som gjort detta ingrepp, efter jag gjort mitt erkände en efter en i bekantskapskretsen att de gjort det. Du är inte ensam och med allra största sannolikhet kommer det gå jättebra!!! Ta några djupa andetag och försök se det positiva, att du får bort skiten innan det blir värre. Sen kan du göra bebisar hur mycket du vill :)

/Lenis, vars mamma gjorde samma ingrepp på den gamla brutala tiden och fick tre kids efter plättlätt :up:
 
En till fråga.. vad har man på sig när man vaknar upp? Någon typ av trosa + binda? Eller är bara op-rock?
 
Nu kom jag på en sak till som jag inte svarat på. Självklart ska hon inte sätta in nåt preventivmedel som inte du vill ha, det vore ett övergrepp om något. Bara säg att det inte är aktuellt om du inte verkligen vill ha det! Jag hade rätt ont när de satt in spiral på mig o är man nyopererad är det ju inte lätt att veta vad som är vad. Men visst, är ju smidigt o få en ditsatt om man vill ha. Men vill du inte så låt bli!! Tycker flera gynekologer verkar ha en närmast religiös övertro på spiraler. Jag vet flera inklusive jag själv som fått tjata som fasen för att få våra utplockade och då har vi allihop haft problem och ont av våra så det fanns verkligen skäl. (Men jag var mensfri så hade jag inte haft ont hade den gärna fått sitta kvar, men det är en anan historia..)
 
Jag tog bort andragradens, vaket. En otroligt obehaglig upplevelse, ska det göras igen kommer jag diskutera möjligheten att sövas eller få större mängder roliga tabletter för det var verkligen otroligt jobbigt så var glad att du slipper vara vaken igenom det.

Iom att ditt verkar vara lite av extremfallet kan jag ju inte tala för vad det innebär men för mig har det inte varit några problem efteråt. När jag klev ner från stolen fick jag ett trosskydd. Det skulle räcka men jag hann bara gå utanför dörren innan jag insåg att det vad blodbad (typ som normal mens). Jag gick in igen och bad om större skydd men då tryckte de på att jag skulle upp i stolen igen för kontroll. Visade sig att ett kärl var paj, ingen fara men de brände ihop det så jag skulle slippa att eventuellt behöva komma tillbaka senare ifall det inte gick ihop. Nytt trosskydd och traskade hemåt. Flytningar några dagar tror jag det var. Fick problem med någon slags obalans som luktade otrevligt så jag fick komma på kontroll men det var ingen fara. De tog bort en "normalstor" bit, någon cm tror jag, och när jag ville skaffa barn nr. 2 hade jag inga bekymmer alls. Däremot har det där eländet återkommit, var på kontroll i veckan så jag väntar på svar.

De sätter ingen spiral eller liknande för att de känner för det. Det vore jättefel. Tar de bort mycket är det för att det finns behov av det. Skulle det vara så att du är orolig över möjligheten att bli gravid så, om det funkar i era liv, kan ni ju sikta på barn så fort det passar så har du kanske gott om tid innan du passerat bäst före.
 
Jag har tagit bort allvarliga cellförändringar. Vilken grad det var har jag ingen aning om.
Det upptäcktes vid ett vanligt cellprov och följdes av kolposkopi och därefter konisering. Jag upplevde rubbet som en baggis. Gjorde koniseringen med lokalbedövning och ingreppet utfördes på min jobblunch. Gick alltså tillbaka till jobbet omedelbart efteråt och tog inga värktabletter.
För min del var sexförbudet efter kolposkopi och konisering det absolut jobbigaste, trots att jag inte ens upprätthöll det så länge som jag skulle.

Var på ny cellprovskontroll för fem veckor sen men har inte fått svar än. Är dock lika obekymrad som vanligt.

Lycka till med proceduren!
 
Och att då få veta som 24 år att jag kanske aldrig någonsin kommer kunna få barn får mig att tappa livslusten totalt.

Andra har redan svarat bra när det gäller själva ingreppet, vill bara tillägga att även om det av någon anledning skulle gå så illa (och det behöver det såklart inte) så är det ju bara just biologiska barn som i så fall faller ur bilden. Det betyder verkligen inte att du aldrig kan bli mamma! :)
 
Jag var ganska ung när jag fick operera bort mina cellförändringar. Gjorde en ganska radikal konisering fullt nersövd. Fick ligga kvar på sjukhuset ett par dagar pga det. Smärtan var hanterbar, fick fina smärtstillande.

Efter ingreppet fick jag 3 barn.

Proven har varit negativa efter det
 
@sadgirl: Andas! Du har cellförändringar som de har koll på och kommer att göra något åt. Det är inte alls uteslutet att du kan få barn själv och skulle det vara att du inte kan det så tar man det då.

Jag har nästan varit i din situation två gånger. Första gången var som rätt ung vid en vanlig gynundersökning när läkaren tyckte det såg så illa ut att cancer var en möjlig diagnos (vidrigt att vänta på provresultaten!). Andra gången var när jag diagnosticerades för mina magproblem, cancer fanns på bordet till att börja med men det var inte det tackochlov.

Ta en sak i taget. Se till att prata med gynekologen och få svar på dina frågor. Vill du inte ha spiral ska du inte ha det. Du ska känna att du har kontroll över situationen. Mina magläkare vet att det inte är någon idé att göra förändringar utan att jag är med på tåget :D

Var inte orolig för att bli sövd. Det är inte behagligt men det finns värre saker. Jag mådde inte illa efter jag blivit sövd och kvicknade till snabbt (mina magproblem hade orsakat en fistel som de la in ett drän i).

*stor kram*
 
Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar läsa allt och har lite lugnande svar på mina frågor.. För ett lite mer än ett halvår sedan så gick jag på min första koll och det visade då 1a gradens cellförändringar, alltså lätta. Eftersom jag är ung så förväntades det att det skulle läka ut av sig själv och jag skulle bli kallad för en ny koll efter 6 månader. På min andra koll hade dessa förändringar försämrats avsevärt och gått från 1a graden till 3e gradens förändringar. Min läkare sa att hon aldrig någonsin varit med om att det har utvecklats så fort hos en sådan ung person och det var akut att ta bort dessa förändringar inom en månad så dessa inte skulle hinna utvecklas ytterligare.

Så. Nu är det tid för operation i nästa vecka. Min läkare var ärlig och sa att jag kommer inte ha något val utan jag kommer att sövas eftersom att det är en sådan stor bit som kommer att behöva tas bort. De flesta får ju åka hem efter någon timme efter operation, men jag skulle räkna med att vara kvar till dagen efter. Jag är på riktigt LIVRÄDD. Att det har utvecklats så fort är skrämmande då det vanligtvis brukar ta flera år mellan 1a och 3e graden. Min läkare sa dessutom att det är mycket möjligt att det kommer bli svårt för mig att bli gravid efter denna operation. Och det kändes som en riktig käftsmäll. Jag är en riktig familjetjej och väljer familjen framför allt. Och att då få veta som 24 år att jag kanske aldrig någonsin kommer kunna få barn får mig att tappa livslusten totalt.

Jag är rädd för att vakna upp och det var värre än dom först trodde. Har såklart googlat och läst skräckexempel att man har vaknat upp och läkarna varit tvungen att ta bort "allt", alltså äggstockar och livmoder.

Min läkare diskuterade också på mitt besök att hon tyckte att vi borde passa på att sätta in p-stav eller spiral när jag ändå är sövd och inte märker något. Jag har aldrig diskuterat preventivmedel med henne och bara att hon tar upp den frågan i det här sammanhanget gör mig rädd och orolig, kommer hon sätta in något av det ändå? För att HON tycker det är en bra idé? Som sagt har vi inte någonsin diskuterat preventivmedel tidigare och hon vet därmed inte heller om jag och min partner försöker skaffa barn eller planerar barn inom den närmsta tiden.

Jag är orolig för om det kommer att kännas annorlunda när man har sex efter en sådan operation? Jag vet såklart att man ska vänta ett visst antal veckor för infektionsrisken, men nu menar jag om upplevelsen om hur "trång" jag är kommer att ändras?

Hur påverkas min menscykel av denna operation? Kommer den skjutas på? Kommer blödningen bli annorlunda? Jag har väldigt regelbunden mens just nu och blöder väldigt lite och i typ 3 dagar. Vill ju inte att det ska förändras på något sätt..

Hur länge blödde ni efter? Hur länge hade ni ont och hur ont gjorde det? Jag är otroligt smärtkänslig och bävar för hur ont det kommer att göra efteråt..

Jag vet ju att denna operation är nödvändig och för mitt eget bästa men just nu kan jag inte hjälpa att jag känner att det är mer ett övergrepp än ett ingrepp. Jag är svinorolig över att bli sövd och inte ha någon kontroll över vad som görs med min kropp.. Sedan jag fick reda på att jag kommer att behöva opereras så har jag på riktigt gått in i världens depression. Har ingen matlust. Konstant trött. Gråter iprincip HELA tiden. Det känns som om mitt liv är slut och stundvis känner jag att det inte finns någon mening med att göra denna operation, för vad har jag att leva för efter när den är gjord?

Vill skicka peppkram!
Jag ska operera mig på tisdag :crazy: har valt att vara vaken med lokalbedövning... tänkte först ta sövning men då hade jag fått vänta 2-3 månader vilket inte kändes som ett alternativ.

Ni andra - har gyn sagt vilken grad ni har haft på era cellförändringar? Jag har aldrig fått höra ett knyst om det..
 
Nu kom jag på en sak till som jag inte svarat på. Självklart ska hon inte sätta in nåt preventivmedel som inte du vill ha, det vore ett övergrepp om något. Bara säg att det inte är aktuellt om du inte verkligen vill ha det! Jag hade rätt ont när de satt in spiral på mig o är man nyopererad är det ju inte lätt att veta vad som är vad. Men visst, är ju smidigt o få en ditsatt om man vill ha. Men vill du inte så låt bli!! Tycker flera gynekologer verkar ha en närmast religiös övertro på spiraler. Jag vet flera inklusive jag själv som fått tjata som fasen för att få våra utplockade och då har vi allihop haft problem och ont av våra så det fanns verkligen skäl. (Men jag var mensfri så hade jag inte haft ont hade den gärna fått sitta kvar, men det är en anan historia..)

Nja någon övertro på spiraler har vi ju inte Men spiraler har ju utvecklats och dom sista små hormonspiralerna är ju smidiga och man behöver inte tänka så mkt.Kopparspiraeler är ju sällan förstahandsval Dessutom vet man ju att om man har en liten livmoder t.ex innan man fått barn orsakar spiralen mera smärta så då ska man tänka sej för
 
Till TS Jag ser inte någonstans att man gjort typning av HPV virus Det bör man göra om nu cellförändringarna utvecklats snabbt.
 
Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar läsa allt och har lite lugnande svar på mina frågor.. För ett lite mer än ett halvår sedan så gick jag på min första koll och det visade då 1a gradens cellförändringar, alltså lätta. Eftersom jag är ung så förväntades det att det skulle läka ut av sig själv och jag skulle bli kallad för en ny koll efter 6 månader. På min andra koll hade dessa förändringar försämrats avsevärt och gått från 1a graden till 3e gradens förändringar. Min läkare sa att hon aldrig någonsin varit med om att det har utvecklats så fort hos en sådan ung person och det var akut att ta bort dessa förändringar inom en månad så dessa inte skulle hinna utvecklas ytterligare.

Så. Nu är det tid för operation i nästa vecka. Min läkare var ärlig och sa att jag kommer inte ha något val utan jag kommer att sövas eftersom att det är en sådan stor bit som kommer att behöva tas bort. De flesta får ju åka hem efter någon timme efter operation, men jag skulle räkna med att vara kvar till dagen efter. Jag är på riktigt LIVRÄDD. Att det har utvecklats så fort är skrämmande då det vanligtvis brukar ta flera år mellan 1a och 3e graden. Min läkare sa dessutom att det är mycket möjligt att det kommer bli svårt för mig att bli gravid efter denna operation. Och det kändes som en riktig käftsmäll. Jag är en riktig familjetjej och väljer familjen framför allt. Och att då få veta som 24 år att jag kanske aldrig någonsin kommer kunna få barn får mig att tappa livslusten totalt.

Jag är rädd för att vakna upp och det var värre än dom först trodde. Har såklart googlat och läst skräckexempel att man har vaknat upp och läkarna varit tvungen att ta bort "allt", alltså äggstockar och livmoder.

Min läkare diskuterade också på mitt besök att hon tyckte att vi borde passa på att sätta in p-stav eller spiral när jag ändå är sövd och inte märker något. Jag har aldrig diskuterat preventivmedel med henne och bara att hon tar upp den frågan i det här sammanhanget gör mig rädd och orolig, kommer hon sätta in något av det ändå? För att HON tycker det är en bra idé? Som sagt har vi inte någonsin diskuterat preventivmedel tidigare och hon vet därmed inte heller om jag och min partner försöker skaffa barn eller planerar barn inom den närmsta tiden.

Jag är orolig för om det kommer att kännas annorlunda när man har sex efter en sådan operation? Jag vet såklart att man ska vänta ett visst antal veckor för infektionsrisken, men nu menar jag om upplevelsen om hur "trång" jag är kommer att ändras?

Hur påverkas min menscykel av denna operation? Kommer den skjutas på? Kommer blödningen bli annorlunda? Jag har väldigt regelbunden mens just nu och blöder väldigt lite och i typ 3 dagar. Vill ju inte att det ska förändras på något sätt..

Hur länge blödde ni efter? Hur länge hade ni ont och hur ont gjorde det? Jag är otroligt smärtkänslig och bävar för hur ont det kommer att göra efteråt..

Jag vet ju att denna operation är nödvändig och för mitt eget bästa men just nu kan jag inte hjälpa att jag känner att det är mer ett övergrepp än ett ingrepp. Jag är svinorolig över att bli sövd och inte ha någon kontroll över vad som görs med min kropp.. Sedan jag fick reda på att jag kommer att behöva opereras så har jag på riktigt gått in i världens depression. Har ingen matlust. Konstant trött. Gråter iprincip HELA tiden. Det känns som om mitt liv är slut och stundvis känner jag att det inte finns någon mening med att göra denna operation, för vad har jag att leva för efter när den är gjord?

Jag gjorde konisering redan som 18 åring. Hade inga bekymmer efteråt alls vad jag kommer ihåg. Hade också 3.e gradens cellförändringar då. cellförändringarna upptäcktes som 16 åring då jag gick till ungdomsmottagningen för att få p-piller och faktiskt begärde ett cellprov bara för att veta hur det var ( pappa är gynekolog så hade hört mycket om detta hemmavid )
Jag hade då 2:a gradens cellförändringar vid första provet och det gick under ca 1 1/2 års tid till 3:e gradens då det bestämdes att en konisering skulle göras.
Fick också höra att det kunde medföra svårigheter att bli gravid.
hursom åren gick och blev gravid som 29 åring , som 33 åring och som 39 åring utan några bekymmer egentligen , ingen av graviditeterna var planerad , men heller inga skydds användes, avd det som blir det blir
På efterkontrollen av min sista graviditet så upptäcktes att cellförändringarna kommit tillbaka och efter ytterligare provtagning så hade de ökat mera så som 41 åring opererade jag bort livmodern , men äggstockar fick vara kvar

Så det kan bli bra även om man gör en konisering i unga år:)
Och det bästa är ju att de åtgärdar det, det lär ju inte bli bättre av sig själv

Däremot ska givetvis inga spiraler el dyligt sättas in utan ditt medgivande- självklart ditt beslut att ta!
Och inte heller kommer de att att bort mera än sagt innan- är du osäker så ring och fråga
Lycka till!
 
Nja någon övertro på spiraler har vi ju inte Men spiraler har ju utvecklats och dom sista små hormonspiralerna är ju smidiga och man behöver inte tänka så mkt.Kopparspiraeler är ju sällan förstahandsval Dessutom vet man ju att om man har en liten livmoder t.ex innan man fått barn orsakar spiralen mera smärta så då ska man tänka sej för

Det är bra om du inte har det men min uppfattning är att många gyn har det. Har oräkneliga exempel inklusive mina patienter, mig själv och mina bekanta. Och TS i tråden för den delen, vem prackar på nån en spiral som inte ens är där för det och som uppenbarligen inte vill ha den?
 
Naturligtvis ska man aldrig pracka på ngn nånting I TS fall anser jag det olämpligt att ta upp frågan om P medel överhuvudtaget.Hur ska hon kunna ta ställning i en så viktig fråga när hon har huvet fullt av annat? Så behandla cellatypin först och sen i lugnt skede diskutera prev frågan vid ett åb
 
Nu har jag varit och gjort min konisering!
Förde upp en tampong med emlasalva 2 h före.

Kom dit före utsatt tid och fick därför komma in lite tidigare, gyn berättade vad han skulle göra o.s.v. Klädde av mig och hoppade upp i gynstolen. Det enda som faktiskt var obehagligt var bedövningssprutorna, det kändes som när man är hos tandläkaren och får bedövning. Efter sprutorna var lagda fick jag hjärtklappning då dessa innehöll adrenalin, det var också lite obehagligt, men la sig efter nån minut :)

Själva ingreppet kändes inte överhuvudtaget!
Jag var väldigt lättblödd så han fick bränna några gånger extra.
Har verkligen gått runt och blåst upp detta i mitt huvud och trott att det ska vara fruktansvärt. Men såhär i efterhand är jag glad att jag sa bort sövningen :)
 
Jag vill tacka alla som har peppat, stöttat och delat med er av era erfarenheter. Jag har läst allt flera gånger om, men har inte orkat svara då jag har gråtit varje gång jag har klickat in på denna tråd. Nu är det i alla fall gjort, i onsdags. Och inte förrän nu, 2,5 dygn senare, börjar jag må okej igen. Jag kan utan tvekan säga att detta är bland det värsta jag har varit med om.. Såå mycket som jag känner hade kunnat gå till på ett annat sätt för att upplevelsen skulle kännas mer okej. Men som sagt, stort TACK för alla era svar!
@Lenis @Amha @LadyCovergirl @Petruska @Monstermom @Tarnin @athena_arabians @pepp @hippofil @quarter4ever
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 874
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 193
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 338
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp