Oplanerad graviditet

Jag har nu genomfört min abort och efter att ha läst alla skräckhistorier jag kunnat komma över och varit inställd på det allra värsta, så var det verkligen som en "walk in the park" i jämförelse.
Själva värkarna höll på i ca 40 minuter och var som en riktigt jobbig mensvärk. Nu är jag iofs van med riktig jobbig mensvärk vilket kanske var till en "fördel" i detta fallet (NÅGOT bra ska det väl finnas med det...). Hade fått med en morfintablett att ta om det gjorde riktigt ont, men den kände jag aldrig att jag behövde.
När smärtan avtog satte blödningarna igång ordentlig och visst blöder det nog lite mer än en vanlig mens, men inget "exceptionellt".
Min medryttare hade hand om hästen hela helgen, men jag hade absolut inte haft några problem med att ta mig till stallet samma dag om jag hade varit tvungen.

Hur som helst är det väldigt skönt att det är avklarat och att det var, under omständigheterna, en så pass "positiv" upplevelse. Och jag tvivlar inte för en sekund på att detta var rätt beslut för oss. :)

/Jessica som från och med nu till och med den dagen vi eventuellt faktiskt vill ha barn kommer att vara minutiöst noga med intagandet av sina p-piller.
Skönt att det har gått bra för dig.

Jag har varit på läkarbesök idag, och efter UL så fick jag ta första pillret för att avstanna graviditeten. Känns som helt rätt beslut. Så på torsdag ska jag ta de sammandragande mediciner. Väldigt skönt att vi kunde påbörja aborten redan idag. Hatar att gå och vänta.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 649
Senast: Ramona
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 551
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: Destiny_D
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp