Öppna upp fronturlastning

aramis

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att öppna upp min fronturlastning på min Kylinge Apollo. Den är förberedd för detta och det enda man behöver göra är att köpa en gasdämpare för att lättare få upp luckan och så sätta dit en matta.

Men det är just det där med mattan.
Vad ska jag välja och varför? Har ni tips och råd? Kanske var man kan köpa passande matta?
Det går ju naturligtvis att kontakta återförsäljare, men det finns kanske billigare och lika bra alternativ?
Någon som gjort det samma??

Hoppas på några bra tips :laugh:

Sv: Öppna upp fronturlastning

Jag förstår inte riktigt hur du menar att transporten har fronturlastning men är inte färdig..

Kontakta återförsäljaren så kan de hjälpa dig med det du behöver.

Dom har byggt alla kylinge Apollo så att som "ser ut att ha" fronurlastning. Men på dom som inte har det har dom bara plomberat själva fronurlastningsrampen och så har dom inte satt dit någon matta utan det är bara den vanliga hårda väggen där.

Nu har vi tagit bort plomberingarna och så ska vi sätta matta på rampen.

Så funderar jag på om man ska beställa en dyr gummimatta från åf, eller kanske köpa en lös gummimatta att skära till själv. (om det finns någon som är lämplig) alternativt sätta dit någon annan matta av filt typ eller så.

Ingen som har någon åsikt alls :confused:

Vad är vanligaste materialet på fronturlastningar nu på nya transporter? Är det gummimatta med "ribber" för att minska halkrisken?

Gummimatta fungerar ju bra på vanliga lämmen, men fronturlastningen är ju lite brantare, det blir inte för halt med gummimatta där?

Vore skönt att höra av någon som använder sin fronturlastning mer regelbundet, vad man rekomenderar för material och varför. :laugh:

På mitt släp är det samma gummimatta fram som bak, räfflad.
Jag skulle helt klart välja en gummimatta inte sån filt som finns i vissa transporter, det är ju livsfarligt..

Men hur kan det vara brantare fram än bak? det förstår jag inte..
på mitt släp är de lika branta.

Det kanske inte är brantare, bara jag som inbillat mig det. (eller så ser det så ut för att det är en smalare ramp...)
På vilket vis skulle matta vara livsfarligt?

En sån här filtmatta utan ribbor som va i många äldre släp, man halkar jättelätt på dem, dessutom kan han få brännskador på knän tex om man halkar.

Tänk dig att både lämmen fram och bak går upp till takets kant på släpet, då måste de ju vara lika branta.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Raderad medlem 147980
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 385
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 290
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka