Bukefalos 28 år!

Opretantiös fredagsmiddag till ny bekantskap

Vi är bara två och det enda kravet är att det är vegetariskt. Att bolla matideer på Messenger var dock inte helt dumt!
Aha, trodde det var en hel grupp när du skrev om kursare och pizza sen.
Jag gjorde Icas halloumi/morotsbiffar för ett tag sen. Lätt att bara forma och köra på plåt i ugnen tills de fått fin färg.
Men skulle dock rekommendera att krydda på lite mer än receptet säger 😊
https://www.ica.se/recept/morots-och-halloumibiffar-720975/
Men soppa och gott nybakat bröd är ju också underbart!
 
Aha, trodde det var en hel grupp när du skrev om kursare och pizza sen.
Jag gjorde Icas halloumi/morotsbiffar för ett tag sen. Lätt att bara forma och köra på plåt i ugnen tills de fått fin färg.
Men skulle dock rekommendera att krydda på lite mer än receptet säger 😊
https://www.ica.se/recept/morots-och-halloumibiffar-720975/
Men soppa och gott nybakat bröd är ju också underbart!

Kul recept! Jag har gett mig på halloumibiffar i stekpanna tidigare och aldrig fått till det. De där kanske funkar bättre!
 
Hamburgare kanske?
Vegansk såklart:

Hamburgare står absolut på kanske-listan. Alltid kul med idéer!

Hade valt min kikärtscurry med naanbröd till :)

Jag gillar "jävligt gott"s olika recept. Finns massor med kategorier av vegetarisk mat. Om ni gillar indisk mat så kan jag tipsa om denna:
http://www.javligtgott.se/kategorier/recept/indisk-mat/

Nu åt jag curry igår precis men jag sparar recepten till nästa gång! Väldigt bra sajttips också!
 
Jag vill att det ska kännas avslappnat och okonstlat. Enkelt och utan en massa tid i köket. Det är inte en middagsbjudning i utgångspunkten men vi kommer att behöva äta något under kvällen.
Ok! Jag tycker typ spagetti med köttfärssås med linser istället, är både enkelt och supergott. Allt utom spagettin går ju att förberedda dagen innan. Mängdvis med parmesan och så rött vin/ öl till. :)
 
Tacos har slagit mig men föll lite på just kladdigheten. Jag gillar nog spänningen i sig men vill bara undvika att det slår över i stelhet.

Nu såg jag att paj inte riktigt var din grej, men gillar ni tacos men vill ha det mer lättätet så går det ju göra tacopaj?
 
Kul recept! Jag har gett mig på halloumibiffar i stekpanna tidigare och aldrig fått till det. De där kanske funkar bättre!
Ja jag vågade inte ens steka för jag trodde det skulle gå dåligt 🙈 Sen var jag beredd på att alla skulle flyta ut på plåten till en stor platt fyrkant. Men det gick finfint 😊

Och så kan du väl föreslå att du fixar middag och gästen fixar efterrätt, för även om du inte planerat det så är det ju trots allt fredag! 😁
 

Liknande trådar

Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 219
Senast: Bulldoozer
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp