Opti gnägg...

Inelin

Trådstartare
Jag sitter och testar lite med programmet Opti gnägg...
Rutan "Balans i %". Vad är det man ska eftersträva där? Så nära noll som möjligt?

Det står att det ska vara så nära noll som möjligt men vad jag har hört så blir värdena inget bra om du går efter det.

Japp, om du tycker behovsvärdena stämmer med din uppfattning ska du få så nära 0 som möjligt. Räkna ut kvoterna själv.

Och mineralerna räknar de fel på.

MJ värdet x 0,4 för kalciumbehov, 0,3 för fosfor och 0,15 för magnesium. (gäller vuxna hästar som ej är dräktiga)

Nja, det är ju inte samma program...ok, freefarm har gjort båda programmena, men det du satt med är ju det första program dom gjorde, och där är värdena för låga...med optignägg får du rätt värden..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 761
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka