Ordna kanaler på TVn

Madick

Trådstartare
Otekniska jag har varit i farten igen. För kanske ett år sen flyttades kanalerna om i vårt kabelnät och Barnkanalen försvann. Från i morgon är Bolibompa bara på Barnkanalen och jag var ju tvungen att fixa fram kanalen igen.

Hittade till min förtjusning hur man söker fram kanaler, jippie! Men allt bytte plats. Nu har jag 4an på 3an, 5an på flera ställen och inte där den ska vara.

Finns det nåt "standardsätt" att få ordning på var kanalerna finns? Manualen till TVn är med största sannolikhet slängd...

Sv: Ordna kanaler på TVn

Det beror rätt mycket på vilken tv/digtalbox du har... Men kabelnät, har du digitalbox då eller är det något centralt?

Du får nog leta reda på bruksanvisningen till Tv:n. Brukar vara olika menyer beroende på vad för Tv det är. Leta annars bland kanalinställningarna. Kanske du får göra sökningar för varje kanal manuellt om det inte går att flytta omkring dom.

Brukar gå att klicka in sig i menyn (finns oftast en menyknapp), inställningar, kanallista. Då brukar man få upp en lista med alla kanaler där de ligger. Sen brukar man kunna ställa markören på den kanal man vill flytta, markera den med nån knapp och sen välja plats den ska hamna på, o trycka på "flytta" eller "ok". Kanalen hamnar då på rätt plats, o övriga flyttas ner ett steg.

Om du inte hittar, så kika på tillverkarens hemsida om de har en kopia på manualen där att ta hem i pdf-format :idea:

Har hittat en lista men inget vettigt "flytta", bara "döp om" eller nåt sånt. Äh, ska leta lite till, annars lär man sig väl var kanalerna ligger...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka