Organisationsschema i Word?

Killaloe

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp med att skapa ett Matrisschema över en organisation, men de alternativen jag hittar är totalt värdelösa verkligen och säger inget alls om organisationen.
I dagsläget är det bästa vi har lyckats åstadkomma det här:
Namnl%C3%B6s.jpg

Men det är ju som synes ingen Matris, eftersom de funktionerna som går horisontellt inte sitter ihop.

Så det jag behöver hjälp med är alltså att få ex en sammanhängande Clinical så att det blir en stor totalt men att det fortfarande finns fyra TA som ligger i bakgrunden. (detsamma gäller såklart för regulatory och development då). Finns det någon som har möjlighet att pyssla med det här vore jag ytterst tacksam eftersom jag verkligen inte får ihop det och är i stort behov av ett schema.

Sv: Organisationsschema i Word?

När jag har gjort organisationsscheman har jag ofta gjort dem i Power Point, sparat ned som en bild och sedan infogat bilden i Word. Jag valde den omvägen därför att jag tyckte att det var lättare att rita i PP än i Word. En annan väg än att använda "organisationsschemafunktionen" är att rita mera på fri hand så att säga d.v.s. fyrkanter med text i som man sedan binder ihop som man vill. Om det skulle funka för din matris vet jag inte, men du kan ju testa. Kolla även på Microsoft hemsida om de har några käcka tillägg till Office att ladda ned som underlättar.

Jag har ritat en del matrisorganisationer och jag gör med dem i PP på fri hand. Så blir det som man vill. Horisontalerna brukar jag göra lite transparenta så att man ser att de ligger över vertikalerna.

Tack så mycket för förslagen båda två! Jag kikar på PP helt enkelt och ser om jag får till de på något sätt :)

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Alltså. Det finns ju organisationer för de som inte har någon att "fira" ihop med, att umgås med och bara är allmänt ensamma på... 2
Svar
20
· Visningar
2 299
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Under en ganska lång tid har jag funderat på att byta yrke, då jag känner mig relativt "klar" på mitt nuvarande jobb. Det finns ingen...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: elfi
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka