Orijen eller Canagan?

Sporthorse

Trådstartare
Ännu en fodertråd.
Vilket ska man välja om man vill ha så bra torrfoder som möjligt? Hunden äter inte färskfoder trots flera försök så nu blir det torrfoder igen.
Har kikat på regional red (orijen) och grass fed lamb (Canagan).

Andra förslag?

Måste vara hög kötthalt, inga jättehöga fett% och foder utan kyckling och lax eller där den procenten isåfall är väldigt låg.
 
Jag gillar (och hundarna) Essentials :) Dom gånger jag inte kan ge torrfoder eller bara vill slänga ut lite som aktivering i trädgården så kör jag det. Har valpköpare som är nöjda med fodret.
 
Jag gillar (och hundarna) Essentials :) Dom gånger jag inte kan ge torrfoder eller bara vill slänga ut lite som aktivering i trädgården så kör jag det. Har valpköpare som är nöjda med fodret.
Hittar inte innehållsförteckning på det fodret och har aldrig hört talas om det. Är det alltså bättre än orijen?
 
Hittar inte innehållsförteckning på det fodret och har aldrig hört talas om det. Är det alltså bättre än orijen?
Sök på essential foods så hittar du :) Tror inte man får länka här ?
Det är väl liknande Orijen mfl foder, men mina fungerar bättre på Essentials och gillar dessa bättre
 
Det är väldigt billigt må jag säga! Blir lite skeptiskt
Njae, billigt är det väl inte :p 799kr för 12 kg räknar jag inte som billigt (eller 839 kr för 12 kg small). Jag får ändå uppfödarrabatt på dessa priser, men billigt tycker jag inte det är :)
Jag vet ett flertal uppfödare som använder detta. Antingen enbart eller i kombo med färskfoder :) Men det var bara ett tips :D
 
Njae, billigt är det väl inte :p 799kr för 12 kg räknar jag inte som billigt (eller 839 kr för 12 kg small). Jag får ändå uppfödarrabatt på dessa priser, men billigt tycker jag inte det är :)
Jag vet ett flertal uppfödare som använder detta. Antingen enbart eller i kombo med färskfoder :) Men det var bara ett tips :D
Jag tycker det är väldigt billigt. Orijen regional red kostar 1300 för 11 kg.
Men tack för tipset, för det låter ju bra av det jag kan läsa
 
Finns det inget svensk foder att välja? Både med tanke på miljö och djurskydd.
För mig som har en kräsen hund så kan jag säga att det nog bara är Algguttens som är aktuellt av de svenska som brukar rekommenderas. Min hund ratar de andra och min erfarenhet säger att de flesta andra märken är mycket smakligare än Magnussons tex.
 
Finns det inget svensk foder att välja? Både med tanke på miljö och djurskydd.
Som jag skrev i en annan tråd tycker jag bland annat Bozita Robur Sensitive-serien är ett jättebra alternativ och annars Magnusson. En del kräsna hundar gillar inte Magnusson medan det funkar toppen på andra kräsna hundar. Finns flera nordiska eller europeiska alternativ som är att föredra framför Orijen men det beror ju helt vad man bryr sig om (innehåll, produktion, klimat, djurskydd etc).
 
Just regional red är ju typ det dyraste torrfodret med.

Även jag gillar Essentials, men Canagan är ett bra foder med.
Jo men anledningen till att jag köpte det förut är för att det klarat en massa slumpmässiga tester med mögelsporer och tungmetaller som inte andra tillverkare klarat. Samt att mina hundar har mått nästan lika bra på detta foder som på barf och färskfoder.
 
Som jag skrev i en annan tråd tycker jag bland annat Bozita Robur Sensitive-serien är ett jättebra alternativ och annars Magnusson. En del kräsna hundar gillar inte Magnusson medan det funkar toppen på andra kräsna hundar. Finns flera nordiska eller europeiska alternativ som är att föredra framför Orijen men det beror ju helt vad man bryr sig om (innehåll, produktion, klimat, djurskydd etc).
Aldrig Magnusson! Riktigt skitfoder som mina hundar fick problem med magen efter av. Bajsade dessutom löst efter några månader med Magnussons.
 
Finns det inget svensk foder att välja? Både med tanke på miljö och djurskydd.
Tyvärr inte. Har redan fått förstörda magar efter flera månader på Magnussons och sen var min hane tvungen att äta dubbelt så mycket av Magnussons för att hålla hull mot regional red. Kommer aldrig ge det igen. Kan tillägga att jag alltså hade 4 hundar som alla bajsade löst på det och två som föll ur. Hanen fick magkatarr.
 
Jag ger Canagan Country Game som "back up"-foder när vanliga färskfodret är slut eller vi är ute och reser. Tycker fodret innehållsmässigt känns bra och hundarna gillar det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: SiZo
·
Katthälsa Alice är 8 år och nyligen var vi hos veterinären där hon vägdes. Hon vägde 5,5 kg och behöver gå ned i vikt. Så jag har dragit ned lite...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 823
Senast: calm
·
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 201
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp