Kan också sträcka mig till Marrjesta men inte längre. Låter så himla propert att uttala helaJag gissade på nåt sånt. Min kompis är stockholmare, det kanske ursäktar uttalet
Själv säger jag Marrjesta'. Mer Marri åt folket!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan också sträcka mig till Marrjesta men inte längre. Låter så himla propert att uttala helaJag gissade på nåt sånt. Min kompis är stockholmare, det kanske ursäktar uttalet
Fan. Jag bodde i Karlstad i tio år. Visst sjutton hörs e-et i Mariebäschskogen?![]()
Icke. Marribäschskogen!Fan. Jag bodde i Karlstad i tio år. Visst sjutton hörs e-et i Mariebäschskogen?![]()
Visst hör man hennes e?
Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån. Dock inte så E:et hörs.
Jag har en kompis som säger Mariiii-e-stad och det gör mig tokig!!! För så ska man väl inte säga? Någon från Mariestad som kan svara?![]()
Som västgöte heter det Marschta.![]()
Jag gissade på nåt sånt. Min kompis är stockholmare, det kanske ursäktar uttalet
Ja, jag har alltid räknat med att jag hört ett e. Därför hör jag det nu ocksåJag hör bara Marribäschkogen. Så olika det kan vara!![]()
Flög till Stockholm ohemult tidigt igår, jag gick upp 04:15 () och satt på flygplatsen strax efter 06, och då är det människor där! Som PRATAR med varandra!!
Fruktansvärt!
Jag är helt med dig! Det finns bara en sak som är värre än tidiga mornar, det är andra människor tidiga mornar.Jag stör mig på människor.Speciellt om de kommer för nära. Och på morgonen.
Flög till Stockholm ohemult tidigt igår, jag gick upp 04:15 () och satt på flygplatsen strax efter 06, och då är det människor där! Som PRATAR med varandra!!
Fruktansvärt!
I morse kom jag ner till hotellfrukosten, och då är det människor där! Som tur var så pratade de inte, men de åt, hostade och typ, andades.![]()
ohemult [...] Det var ju ett jättefult ord
Då skulle du nog störa dig på min pojkvän som är som en gubbe i ung kropp (han är 28 år men mentalt typ 68). Han kan verkligen vara gubbig ibland men dock ingen besserwisser.Nu är det ju inte orimligt, utan fullt rimligt, men jag nämner det ändå: Jag stör mig något vansinnigt på gubbiga gubbar! Ålder är irrelevant, gubbighet är en personlig egenskap. Gubbar som är dumdryga besserwissrar. Värst är det när de är i maktposition, tex på jobbet, men det är vidrigt var än de dyker upp.
VovvenDå skulle du nog störa dig på min pojkvän som är som en gubbe i ung kropp (han är 28 år men mentalt typ 68). Han kan verkligen vara gubbig ibland men dock ingen besserwisser.
Men jag håller med om att gubbar som "kan allt" är väldigt dryga. Särskilt de som aldrig låter en få tala till punkt utan ska avbryta hela tiden.![]()
Det här är mitt konstiga barn. På Kastrup. Klockan 04.17. Efter fyra timmars sömn. Sa jag att hon är en konstig 4-åring?
https://www.instagram.com/p/8E6hm6LVW1/?taken-by=ladycovergirl
Det här är mitt konstiga barn. På Kastrup. Klockan 04.17. Efter fyra timmars sömn. Sa jag att hon är en konstig 4-åring?
https://www.instagram.com/p/8E6hm6LVW1/?taken-by=ladycovergirl
Så där kan jag också vara när jag bara fått 4 timmars sömn men jag misstänker att folk inte tycker att jag är lika söt.