Jag vet bara hur det skall vara i Sverige.
Jag förstår. Jag tyckte bara att det var kul att de gör fel
(Jag menade alltså inte att ifrågasätta det du skrev utan jag tyckte bara att det var roligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet bara hur det skall vara i Sverige.
Det korrekta sättet att koppla är tvärtom. Sorry!
Jag verkligen hatar ihjäl mig över ljudet när någon äter gurka.. det är så VIDRIGT så jag vill bara ge dem en käftsmäll!
En annan grej som stör mig är folk som är lägger dumma kommentarer medvetet. Precis som att man skulle bli imponerad av det. Typ '' Lax lever i åar'' '' Varför heter det å och inte sjö? ''
Folk som tuggar och dricker konstigt är VÄRST. Min syster dricker klunk klunk klunk på något slags luftsväljande sätt och min partner tuggar mat så det dånar i hela min skalle-samtidigt. Jag får snart sätta mig i ett annat rum med hörlurar....på bio är det rent vidrigt med folks smaskande, jag har alltid öronproppar.jag irriterar mig på folk som smaskar på bussen!!
åkte hem igårkväll, satt och läste ^_^ och så går det på en som under hela 50min långa resan sitter och smackar med sitt godis
visst får man äta, men sitt för f#¤#%&n inte och medvetet smaska!
avskyr ät ljud över allt annat och det är alltid lika hemskt när man behöver genomlida det på bussen..
Jag tycker det är rent ynkligt att inte en timme i veckan kan avsättas för endast kvinnor så invandrarkvinnor kan bada. Eller va fan, sätt av halva tiden för kvinnor så vi slipper gloende och tafsande jävla män.åJust nu stör jag mig på diskussionen i media om ifall det ska finnas speciella badtider för kvinnor i vissa badhus. Självklart ska alla kunna gå och simma när det är öppet, oavsett ålder, kön, eventuella handikapp eller personliga åsikter!
Det har inte varit några sådana diskussioner på "mitt" badhus så ingenting som rör mig eller mina vänners träningstider men att själva diskussionen tydligen behövs gör mig jätteirriterad.
irriterande också att somliga i familjen inte heller är villiga att träna bort sitt smaskande, kan jag sluta dricka så att det klunkar så kan du lära dig att mala maten så att munnen inte glappar i varje tugga.Folk som tuggar och dricker konstigt är VÄRST. Min syster dricker klunk klunk klunk på något slags luftsväljande sätt och min partner tuggar mat så det dånar i hela min skalle-samtidigt. Jag får snart sätta mig i ett annat rum med hörlurar....på bio är det rent vidrigt med folks smaskande, jag har alltid öronproppar.
Jag tycker det är rent ynkligt att inte en timme i veckan kan avsättas för endast kvinnor så invandrarkvinnor kan bada. Eller va fan, sätt av halva tiden för kvinnor så vi slipper gloende och tafsande jävla män.å
Exakt.Jag tycker det är rent ynkligt att inte en timme i veckan kan avsättas för endast kvinnor så invandrarkvinnor kan bada. Eller va fan, sätt av halva tiden för kvinnor så vi slipper gloende och tafsande jävla män.å
Säger du alltså att "hela" Australien kopplar fel?![]()
När knapparna går konsekvent åt samma håll för att tända och släcka. Dvs tänd lampa = knappen är tryckt nedåt. Släckt lampa = knappen är tryckt uppåt.
Tänd lampa:
![]()
Släckta lampor:
![]()
Fast det handlar primärt inte om tafsande utan om att vissa grupper kvinnor inte kan -av skäl de sjläva inte rör över - bada i samma vatten eller samma simhall som karlar.Det är just såna här argument som gör mig så irriterad. NEJ, män ska lära sig att man ger fan i att tafsa på folk. PUNKT! Jag har simmat mycket, ofta tillsammans med män och har aldrig blivit tafsad på så uppenbarligen fungerar det utmärkt. Finns det män som inte kan lära sig sånt så har de inte ute i samhället att göra över huvud taget men varför ska det gå ut över majoriteten som är vettiga? Det kallas diskriminering eller kollektiv bestraffning och är olagligt.
Fast det handlar primärt inte om tafsande utan om att vissa grupper kvinnor inte kan -av skäl de sjläva inte rör över - bada i samma vatten eller samma simhall som karlar.
Tafsandet går att få bukt på. Det handlar oftast om information och vettiga regler.
Så du tycker att de kvinnorna ska skärpa sig?Vill vi ha ett integrerat samhälle så kan man inte ha vi och dom. Det måste gå att göra samma saker samtidigt som resten av befolkningen.
Det ska i sådana fall vara lika för alla som kanske drar sig för att bada. Dvs är det rimligt att alla med social fobi kan kräva enmanstider, eller att det ska finnas tider för väldigt överviktiga så att de slipper känna sig uttittade?
Det finns utmärkta heltäckande badkläder ifall det är det som är problemet. Om problemet i stället är att man inte får för någon annan familjemedlem så lär knappast lösningen vara att man få bada under en tid när sagda familjemedlem antagligen inte får vara med.
Som sagt tycker jag att det är en orimlig diskussion och den gör mig irriterad![]()
Hur får du det till det? De bor i ett land där det är olagligt med diskriminering baserat på kön. Det är inte svårare än så. Då får man anpassa sig, försöka ändra på reglerna eller låta bli att göra det som man inte vill anpassa sig till.Så du tycker att de kvinnorna ska skärpa sig?