Orlovtravare och Rysk Travare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare *nuthella*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 144
N

*nuthella*

Är det någon skillnad? Har hört att det Ryska travaren ska vara en korsning mellan Orlovtravare och Amerikansk travare. Jag trodde Orlovtravaren var den ryska travaren, och har hör att det finns två typer, en lätt och en tung? :confused:

Sv: Orlovtravare och Rysk Travare?

Spontansvarar nu.

Har säkert snurrat ihop minnet men om jag inte är alldeles ute och cyklar så har jag för mig att en travare med enbart ryskt blod kallas Rysk travare.

Medan travhästar inblandade med amerikanskt blod blev Orlovtravaren.

Letade efter Bo Franssons repotage i ett vinternummer av Travronden som handlade just om den ryska travsporten men fann den inte nu.

Där har jag för mig att han skriver om en grå amerikansk häst (Greyhound va ju just grå med) som satte stor prägel på Orlovtravaren och Torg (som är känd för oss svenskar) härstammar från denna amerikanska importhingst.

Men som sagt, jag har kanske rört till allting nu!:D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 345
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Anna-Bella
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 699
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka