Bukefalos 28 år!

Orolig hund

C

Clintan

Min mammas hund är 13 år och har på sista tiden blivit väldigt orolig. Ligger inte stilla några längre stunder, hässjar (stavning?), springer rundor. Hon har under ett års tid fått Rimadyl vid behov för ledbesvär. För en vecka sedan fick hon öroninflammation och fick Fusidin Comp och veterinären sa att hon skulle ha Rimadyl dagligen för värken (i öronen). Hon sover max 2 - 3 timmar per natt sedan börjar hon vandra, går upp i möbler, välter ner saker osv. Hon har aldrig gjort så här tidigare utan alltid varit lugn och sovit hela nätterna. Mamma kan inte lämna henne själv för då blir hon helt hysterisk, detta har heller inte varit något problem innan. Hon äter normalt och kissar och bajsar som hon ska. De går en runda varje dag och det går bra. Hon vill gärna vara ute hela tiden, detta är också något nytt, innan ville hon mest vara ute om någon annan också var ute. Det ända är att hon inte sluter ögonlocken längre, inte ens när hon sover och nu har blivit röd i ögonen och fått en glasaktig blick. Man tycker att pencillinen borde har hjälpt nu och hon ser bättre ut i öronen. Är det någon som varit med om något liknande eller vet någon som har?
 
Jag har hört talas om liknande symtom, men minns det lite luddigt, har sett det på veterinärprogram på tv, typ...
Den ena hunden hade problem med levern, minns inte exakt vad. Han ville inte heller ligga still, utan gick runt och var orolig.
Den andra hunden hade problem med nåt hormon, minns inte heller vilket... Kanske sköldkörtelhormon.
Inte mycket till hjälp, men ändå. Hoppas att det inte är nåt allvarligt med vovvan!
 
Ska höra med vet om vi ska ta ett blodprov för att kolla levervärdena.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
582
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 236
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp