Öronluva med långa öron

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 855
L

Lawendel

Någon som har nåt förslag på nån sån? Har en åsna som jag letar luva till :p! Om det gör det lättare att veta hur långa öronen på luvan ska vara, så kan jag säga att L*micells luvor är alldeles för korta (i strl full) :p..

Nån som har något förslag på luva?

Sv: Öronluva med långa öron

Sy en egen??? Nyfiken... Varför ska du ha en luva på en åsna?

Det var bara som jag skrev, det är såklart en häst :D :rofl:
Jag skrev åsna bara för att han har så långa öron, trodde att ni skulle fatta :p.. Tydligen så var jag lite otydlig :p

Sy egna.

Vi har också en åsnehäst och värsta problemen med att hitta huvor/flughuvor :crazy: Inget vi har hittat har varit lagom allt är för litet.

Någon som har nåt förslag på nån sån? Har en åsna som jag letar luva till :p! Om det gör det lättare att veta hur långa öronen på luvan ska vara, så kan jag säga att L*micells luvor är alldeles för korta (i strl full) :p..

Nån som har något förslag på luva?

Hööks luvor har låååånga elastika öron, passar min älg.

Titta efter de luvor som har elastika öron, det är faktikst inte vanliga.

De flästa har supersmå, oelastisk öron.

Jag har bytt öron på några själv. Ganska enkelt.

QQ

Mazarin har extreemt långa öron.

Dom luvor som har allra längst öron är Global, mazarin har verkligen stora öron, men öronen på globals luvor är för stora tom. för henne. sedan tycker jag att öronen på Equilines luvor är väldigt bra i storlekarna.

En bild på monsteröronen

Equiline har gigantiska öron på sina luvor om man jämför med lamicell. Även veredus har stora öron. Så dessa kan ju vara något att kika på.

*delvis kl*

Tack alla för tipsen :bow:

Jag har hittat Global-luvor (och schabrak) på internet, och försäljaren ska försöka ta hem i grönt åt mig :D! Men jag är lite orolig för att öronen är för stora, efter vad Mazarinen skrev.. Det är ju en D-ponny iallafall, men som sagt så är Lamicell-luvorna i strl full för små (öronen på luvan slutar ungefär 4-5 cm ovanför slutet på själva öronen :p). Jag skulle ju helst av allt vilja ha av Equiline, men jag har inte så mycket pengar just nu :p.. Och lika Anna Scarpati är ju också ganska dyra... Och Hööks har ju aldrig några gröna, fina luvor numera :mad:..

Nåt mer tips? :)

Skulle det vara så att Global luvan är för stor är det ju bara att sy in den. :laugh:

Jag köpte en hööksluva för ett par år sedan och jag fick minska öronen till hälften för att kunna ha den på mina galoppörer... De såg urlarviga ut med "flap-öron". Nu har jag införskaffat en riktig öronkappa från solvalla med "gummiöron" i men helst skulle jag slippa använda någon överhuvudtaget.

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 383
Senast: Tantan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18