Orosanmälan, socmöte och vad händer nu?

Lite det jag menar, att kommer det anmälningar finns det oftast en grund i form av oro eller liknande. Rent hittepå kan ju inte vara vanligare?

Jisses vilken upplösning, och stackars den som trodde sig vara far, det måste ju bli en chock.

Jag tror att det inte är ovanligt att det "haglar anmälningar" i smutsiga vårdnadstvister.
Och jag tror att det finns en del som "bara jäklas" men det verkar ju vanligast att då båda tvistande parterna är oeniga om vad som är bäst för barn(en) och att man anser att den andra parten inte kan ge tillräckligt bra uppväxt.
Så nog tror jag att det finns en övertygelse om att det inte är tillräckligt bra hos den andra parten som grund för anmälning.
 
Ber om ursäkt om någon inte gillar att jag lyfter tråden.


Men jag hoppas det går bra för TS, pappan och barnet.

Sen hoppas jag ni såg på kalla fakta. 50 av 60 kommuner! Sluta säg att soc är bra.
 
Det måste ju vara ovanligt att man helt utan orsak får anmälningar och utredningar från soc på löpande band. Det är klart det kan hända, men jag tror ju att det oftast finns en oro i botten.
Min jobbarkompis blir anmäld titt som tätt av sitt ex. Jag vet inte var anmälan görs, men det är 2-3 ggr per år de sitter i familjerätten. Med ett barn som är 12-13 år... I år fyller hen 14. Detta börjar ju bli störtlöjligt. Hon anmäler på nivå godis på vardagar och för mycket tv-tid.

Vår dotter var över till vår granne direkt efter skolan och de åt glass. Vi är rätt många som skulle anmälas för att vi ger godis på andra dagar än lördagar...
 
  • Gilla
Reactions: ako
Men herregud....i mitt jobb möter jag socialtjänsten en hel del, och de är ofta unga, nyutexaminerade, pålästa, inkännande och jäkligt bra på det de gör. Ungefär som Görel kan jag tänka mig, även fast hon inte är nyexaminerad. Men vilka arbetsvillkor! Vilken stress, och vilka usla löner. All heder till de som orkar och vill och som dessutom som grädde på moset blir utskällda hela tiden. Fy fan säger jag bara. Det är ju inte de enskilda arbetstagarnas fel att deras arbetsvillkor förefaller vara helt uppåt väggarna!
 
Men herregud....i mitt jobb möter jag socialtjänsten en hel del, och de är ofta unga, nyutexaminerade, pålästa, inkännande och jäkligt bra på det de gör. Ungefär som Görel kan jag tänka mig, även fast hon inte är nyexaminerad. Men vilka arbetsvillkor! Vilken stress, och vilka usla löner. All heder till de som orkar och vill och som dessutom som grädde på moset blir utskällda hela tiden. Fy fan säger jag bara. Det är ju inte de enskilda arbetstagarnas fel att deras arbetsvillkor förefaller vara helt uppåt väggarna!
Dessutom regleras arbetet till stor del av socialtjänstlagen.
 
Men herregud....i mitt jobb möter jag socialtjänsten en hel del, och de är ofta unga, nyutexaminerade, pålästa, inkännande och jäkligt bra på det de gör. Ungefär som Görel kan jag tänka mig, även fast hon inte är nyexaminerad. Men vilka arbetsvillkor! Vilken stress, och vilka usla löner. All heder till de som orkar och vill och som dessutom som grädde på moset blir utskällda hela tiden. Fy fan säger jag bara. Det är ju inte de enskilda arbetstagarnas fel att deras arbetsvillkor förefaller vara helt uppåt väggarna!

Jag skrev
Men herregud....i mitt jobb möter jag socialtjänsten en hel del, och de är ofta unga, nyutexaminerade, pålästa, inkännande och jäkligt bra på det de gör. Ungefär som Görel kan jag tänka mig, även fast hon inte är nyexaminerad. Men vilka arbetsvillkor! Vilken stress, och vilka usla löner. All heder till de som orkar och vill och som dessutom som grädde på moset blir utskällda hela tiden. Fy fan säger jag bara. Det är ju inte de enskilda arbetstagarnas fel att deras arbetsvillkor förefaller vara helt uppåt väggarna!

Jag skrev ett pm till Görel i december med lite frågor kring de hon svarat mig i tråden, fortfarande inte fått nått svar.
 
Jag skrev


Jag skrev ett pm till Görel i december med lite frågor kring de hon svarat mig i tråden, fortfarande inte fått nått svar.

Jag förstod inte att du ställde frågor, jag såg bara urklipp ur mail men förstod inte syftet med det du skickade.

Jag tror att du gör bäst i att fundera på hur du uttrycket dig när du försöker kommunicera med andra. Jag tycker att du till stora delar är obegriplig.

Dessutom, jag är inte intresserad av att svara på dina frågor. Ställ dem till de som mailat till dig, inte till mig.
 
Men herregud....i mitt jobb möter jag socialtjänsten en hel del, och de är ofta unga, nyutexaminerade, pålästa, inkännande och jäkligt bra på det de gör. Ungefär som Görel kan jag tänka mig, även fast hon inte är nyexaminerad. Men vilka arbetsvillkor! Vilken stress, och vilka usla löner. All heder till de som orkar och vill och som dessutom som grädde på moset blir utskällda hela tiden. Fy fan säger jag bara. Det är ju inte de enskilda arbetstagarnas fel att deras arbetsvillkor förefaller vara helt uppåt väggarna!

Det är politikerna i kommunen som bestämmer vilka verktyg vi inom socialtjänsten får. Det är inte vi som enskilda handläggare som gör det, och inte våra chefer heller.
 
Ber om ursäkt om någon inte gillar att jag lyfter tråden.


Men jag hoppas det går bra för TS, pappan och barnet.

Sen hoppas jag ni såg på kalla fakta. 50 av 60 kommuner! Sluta säg att soc är bra.
Så falskt att linda in din svepande kritik mot socialtjänsten i förhoppningar om att det går bra för TS.

Att du inte startar en egen tråd om ditt korståg mot soc istället? Fast se upp bara, utifrån dina inlägg här är jag inte säker på att folk skulle få den bild du vill att de ska ha.
 
@Görel
Det här blir nog lite off topic men iom kritiken mot Soc i den här tråden undrar jag lite om större beslut kring barnen/familjerna såsom omhändertagande osv. Hur många är med och tar beslut om dessa större saker annat än för kortsiktiga, akuta lösningar?
 
Dessutom, jag är inte intresserad av att svara på dina frågor. Ställ dem till de som mailat till dig, inte till mig.

Du har länge gjort intryck att ha jäkligt bra koll på läget. Därför jag till slut vände mig till dig, eftersom de tydligen inte funkar i min kommun. Fattar ju såklart att du inte "jobbar på fritiden" men min förhoppning var hjälp med vart eller till vem jag ska vända mig.

Sen är de jävligt svårt att uttrycka sig utan att hänga ut någon, de finns så sjukt många som bara vill gotta sig i andras historier. Och jag tänker inte dela med mig.
 
Så falskt att linda in din svepande kritik mot socialtjänsten i förhoppningar om att det går bra för TS.

Att du inte startar en egen tråd om ditt korståg mot soc istället? Fast se upp bara, utifrån dina inlägg här är jag inte säker på att folk skulle få den bild du vill att de ska ha.

Så du tycker det skulle vara respektfullt mot en 7 årig barn som bevittnat våld och har postraumatisk stess? Varför ska jag starta en tråd om det så hela världen kan gotta sig i? Jag startade en tråd lång innan detta hände för hjälp/vägledning då soc inte tog anmälan på allvar. Den tråden blev låst.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 325
Senast: lil-sis
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 046
Senast: mars
·
Övr. Barn I hur stor utsträckning har man som förälder rätt att veta vad som händer i ens biologiska tonårsbarns liv? Bakgrund, är familjehem...
Svar
11
· Visningar
1 548
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp