Örter mot "stoighet"!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare pion
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 038
P

pion

Jag vet att det ska finnas olika örter som sägs ha inverkan på vissa sto och deras tjuriga "stoighet". Är det någon som kan ge tips om vilka, vad de har för inverkan och var man kan köpa dem?

Sv: Örter mot "stoighet"!

Munkpeppar. Sök pa ordet, det finns flera tradar.

Ok, det ska jag göra. Tack för hjälpen! :)

Jag har nu läst lite i olika trådar om örter för "stoighet". Där stod bla att man inte ska ge dessa örter om man har planer på att betäcka.Är det bara om man har tänkt att betäcka inom den närmaste framtiden eller är det över huvud taget? Hur långt innan en ev betäckning bör man då sluta med dessa örter?

Ett halvblod i stallet var hemsk när hon brunstade. Vi gav henne örter från ett företag som heter Dodson & Horrell. Har för mig det hette Stroppy Mare eller nåt liknande. Finns hos vissa återförsäljare, kolla runt lite. Jag tror det hjälpte, men riktigt rolig var hon ju aldrig...

Visserligen ingen ört men dock... Vi ger magnesium som fodertillskott till vårt "stoiga" sto och vi har fått en helt annan häst.

/FiaLotta

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 326
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: _Elly_
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10