Enda sättet för förhållandet att överleva alla landskamper.Haha härliga ni är.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enda sättet för förhållandet att överleva alla landskamper.Haha härliga ni är.![]()
Finns Det några ''måste '' som ska finnas med vid större tävlingar??De skiljer sig åt från tävling till tävling, precis som vid hästhoppning.
Om du menar mellan snowboard och skidor så brukar de köra på samma bana under samma tävlingshelg. Det krävs en del för att bygga upp en bana.
jag tänkte titta på curling men så var det "tillfälligt avbrott" på 5an, så jag kollar konståkning på 9an istället.Nån som tittar på curlingen nu?
Ja, hur himla dumt är inte det? Extra synd för oss svenskar eftersom vi hade haft medaljchans både för killarna och tjejerna. Det känns ju superonödigt att det bara var snowboard den här gångenPå programmet står Snowboard, damer, big air, men big air med skidor under fötterna är ju inte med?! Varför?Alltså trodde inte det var med med snowboard heller.
Jag hittar bara att Hanna Falk har åkt, har Anna också åkt hem?Anna Haag har tydligen åkt hem.
Hm. Ja asså nu blev jag osäker men dom pratade om det på tvn.Jag hittar bara att Hanna Falk har åkt, har Anna också åkt hem?
Jag kollade men nu minns jag inte hur det gick eller vem vi spelade mot.Nån som tittar på curlingen nu?
Nä, hon lär ju åka tremilen.Jag hittar bara att Hanna Falk har åkt, har Anna också åkt hem?
Det vet det jag trodde och därför blev jag så förvånad när @clusia skrev att hon hade åkt hem.Nä, hon lär ju åka tremilen.
Jag är iofs skeptisk till bedömningssporter, och särskilt som det blev i slopestyle nu. Tycker det är märkligt när kval och final körs samma dag, men det är inte dagens "bästa åk" (högsta poäng) som vinner. Vore bättre om man gav topp 12 fler åk på sig, men de fick behålla poängen. Sen att de som är väl insatta i sporten inte kan gissa överhuvudtaget vad det blir för poäng, det är ju bara för slumpartat.Ja, hur himla dumt är inte det? Extra synd för oss svenskar eftersom vi hade haft medaljchans både för killarna och tjejerna. Det känns ju superonödigt att det bara var snowboard den här gångenmen skidåkarna kommer få köra big air i nästa OS iaf, i Peking.
Håller med. Tycker faktiskt även att kvalåket blir alldeles för slumpmässigt när de bara får två åk på sig och folk som normalt sett är ståsäkra ändå inte klarar att hålla sig på benen under de två åken. Målet med ett kval är väl ändå att de bästa ska gå vidare, och om det inte blir så känns det ju misslyckat - i finalen vill man ju se det "bästa av det bästa" och inte de som lyckades stå upp men som kanske inte nödvändigtvis är bäst.Jag är iofs skeptisk till bedömningssporter, och särskilt som det blev i slopestyle nu. Tycker det är märkligt när kval och final körs samma dag, men det är inte dagens "bästa åk" (högsta poäng) som vinner. Vore bättre om man gav topp 12 fler åk på sig, men de fick behålla poängen. Sen att de som är väl insatta i sporten inte kan gissa överhuvudtaget vad det blir för poäng, det är ju bara för slumpartat.
Dock gillar jag att kolla på det så jag är sur ändå för att inte skidåkarna får köra big air![]()
Antar det. Finns ju alltid lite rails och hopp, men jag kan inte reglerna.Finns Det några ''måste '' som ska finnas med vid större tävlingar??
Det blir Kalla och Nilsson som kör sprintstafetten för damerna och Hellner och Halfvarsson för herrarna. Intressant damlag! Riktigt dreamteam!!
Jag fattar inte varför Hellner ska köra den klassiska sprinten. Både Oskar Svensson och Theodor Peterson är väl på plats?
Jag fattar inte varför Hellner ska köra den klassiska sprinten. Både Oskar Svensson och Theodor Peterson är väl på plats?
Jag trodde att det var skejt på båda sträckorna... hmm får kolla upp det
Här kollat upp det. Snabb googling säger att teamsprinten går i fristil.