De skiljer sig åt från tävling till tävling, precis som vid hästhoppning.
Om du menar mellan snowboard och skidor så brukar de köra på samma bana under samma tävlingshelg. Det krävs en del för att bygga upp en bana.
Finns Det några ''måste '' som ska finnas med vid större tävlingar??

På programmet står Snowboard, damer, big air, men big air med skidor under fötterna är ju inte med?! Varför? :arghh: Alltså trodde inte det var med med snowboard heller.
Ja, hur himla dumt är inte det? Extra synd för oss svenskar eftersom vi hade haft medaljchans både för killarna och tjejerna. Det känns ju superonödigt att det bara var snowboard den här gången :meh: men skidåkarna kommer få köra big air i nästa OS iaf, i Peking.

Nu dök det upp en tabell på Eurosport 2 som visade hur det går med männens curling. Sverige i topp eftersom de bara förlorat en gång. De andra har förlorat minst två gånger :)

Ja, hur himla dumt är inte det? Extra synd för oss svenskar eftersom vi hade haft medaljchans både för killarna och tjejerna. Det känns ju superonödigt att det bara var snowboard den här gången :meh: men skidåkarna kommer få köra big air i nästa OS iaf, i Peking.
Jag är iofs skeptisk till bedömningssporter, och särskilt som det blev i slopestyle nu. Tycker det är märkligt när kval och final körs samma dag, men det är inte dagens "bästa åk" (högsta poäng) som vinner. Vore bättre om man gav topp 12 fler åk på sig, men de fick behålla poängen. Sen att de som är väl insatta i sporten inte kan gissa överhuvudtaget vad det blir för poäng, det är ju bara för slumpartat.

Dock gillar jag att kolla på det så jag är sur ändå för att inte skidåkarna får köra big air :angel:

Jag är iofs skeptisk till bedömningssporter, och särskilt som det blev i slopestyle nu. Tycker det är märkligt när kval och final körs samma dag, men det är inte dagens "bästa åk" (högsta poäng) som vinner. Vore bättre om man gav topp 12 fler åk på sig, men de fick behålla poängen. Sen att de som är väl insatta i sporten inte kan gissa överhuvudtaget vad det blir för poäng, det är ju bara för slumpartat.

Dock gillar jag att kolla på det så jag är sur ändå för att inte skidåkarna får köra big air :angel:
Håller med. Tycker faktiskt även att kvalåket blir alldeles för slumpmässigt när de bara får två åk på sig och folk som normalt sett är ståsäkra ändå inte klarar att hålla sig på benen under de två åken. Målet med ett kval är väl ändå att de bästa ska gå vidare, och om det inte blir så känns det ju misslyckat - i finalen vill man ju se det "bästa av det bästa" och inte de som lyckades stå upp men som kanske inte nödvändigtvis är bäst.

Ja, jag är så himla bitter för hur det blev i skidkvalet i slopestyle. Känns orimligt att Harlaut som vann dubbla X-gamesguld i år inte kom med till finalen där han säkert hade kunnat vinna om han bara hade fått stå på benen.

Det blir Kalla och Nilsson som kör sprintstafetten för damerna och Hellner och Halfvarsson för herrarna. Intressant damlag! Riktigt dreamteam!!

Jag trodde att det var skejt på båda sträckorna... hmm får kolla upp det

Här kollat upp det. Snabb googling säger att teamsprinten går i fristil.

Genrepet i Plancia gick i klassisk stil. Där var både Peterson och Svensson i finalen. Halfvarsson föll i kvarten och bröt. Hellner blev utslagen i kvarten.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 819
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
853
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka