Okej, jag har nu kollat i tablån på Eurosportplayer. Verkar vara såhär: hela finalen sänds i Player 7.30-10.30, sen är det uppdelat: 7.30-9 i kanal 9 samt 8.30-10.30 i Eurosport2. Som jag tolkar det iaf! Himla rörigt det där, tycker jag. Jag kollar på Player hela tiden iaf.

Edit: och 9-10.30 i Kanal 5 också! Så man kan alltså se uppgörelsen på femman, om tablån stämmer :)

Riktigt bra spelat, återigen, av Team Edin!

Jag ÄLSKAR curling! Är så glad att jag började titta på det den där tråkiga dagen för typ 20 år sen!
Jag försökte börja kolla förra OS tror jag det var. Så många verkar gilla att kolla :confused:. Men nej, jag tröttnar, fattar inte grejen.

Jag kan tycka det är lite intressant när det blir omgångar där det händer mycket, men sedan är det så segt emellanåt så orkar sällan kolla en hel match...

Jag förstår ingenting av curling, förstår att det ligger massor av strategi och teknik bakom men nja, kommer liksom inte längre än att det är som en blandning av krocket och bowling på is med vuxna personer som frenetiskt sopar framför en sten med ett handtag. :cautious: Kommer titta på finalen eftersom det är svenskar med och hejar på dem. Hänger på ett hockeyforum med en massa kanadensare och uppenbarligen tar de curling mycket allvarligt där de använder massor med tekniska termer som jag fattar noll och inget av. Tydligen är det katastrof att både herr och damlaget är utslaget. :grin:

Iofs gillar jag cricket vilket också är en sport som många inte förstår sig på.

Jag förstår ingenting av curling, förstår att det ligger massor av strategi och teknik bakom men nja, kommer liksom inte längre än att det är som en blandning av krocket och bowling på is med vuxna personer som frenetiskt sopar framför en sten med ett handtag. :cautious: Kommer titta på finalen eftersom det är svenskar med och hejar på dem. Hänger på ett hockeyforum med en massa kanadensare och uppenbarligen tar de curling mycket allvarligt där de använder massor med tekniska termer som jag fattar noll och inget av. Tydligen är det katastrof att både herr och damlaget är utslaget. :grin:

Iofs gillar jag cricket vilket också är en sport som många inte förstår sig på.
Har en kompis som verkligen gillar att kolla på curling och inte förstår mitt ointresse. Jag sa att jag tycker det är ungefär lika spännande som du tycker det är att kolla dressyr :angel:. Visserligen tycker inte jag dressyr är så himla spännande heller, men det är i alla fall en levande häst och inte en död jävla sten.

Har en kompis som verkligen gillar att kolla på curling och inte förstår mitt ointresse. Jag sa att jag tycker det är ungefär lika spännande som du tycker det är att kolla dressyr :angel:. Visserligen tycker inte jag dressyr är så himla spännande heller, men det är i alla fall en levande häst och inte en död jävla sten.

Tja, vi kan alltid sitta och titta på finalerna tillsammans och beklaga oss konstant om hur jäkla tråkigt och obegripligt det är. Och fråga alla här som fattar curling vad det är som pågår och om det är spännande nu eller inte och vara allmänt odrägliga. :D

Tja, vi kan alltid sitta och titta på finalerna tillsammans och beklaga oss konstant om hur jäkla tråkigt och obegripligt det är. Och fråga alla här som fattar curling vad det är som pågår och om det är spännande nu eller inte och vara allmänt odrägliga. :D
Jag prioriterar femmilen :D Som iofs på förhand ser ut att kunna bli ganska trist. Jag vill ha en repris på Johan Olssons femmil i Val di Fiemme.

Jag prioriterar femmilen :D Som iofs på förhand ser ut att kunna bli ganska trist. Jag vill ha en repris på Johan Olssons femmil i Val di Fiemme.

Nja, det känns inte som det är herrarnas spel detta OS. Han kommer komma in som 27 eller något liknande och Per Elofsson kommer att säga att det är godkänt men att han fick jobba hårt och det var något fel på vallningen men att vi ska vara nöjda med hans insats.

Sedan en intervju när han pratar om att det inte kändes helt rätt men att han gjorde sitt bästa och hade lite problem med skidorna men inte vill skylla ifrån sig. :grin:

Nja, det känns inte som det är herrarnas spel detta OS. Han kommer komma in som 27 eller något liknande och Per Elofsson kommer att säga att det är godkänt men att han fick jobba hårt och det var något fel på vallningen men att vi ska vara nöjda med hans insats.

Sedan en intervju när han pratar om att det inte kändes helt rätt men att han gjorde sitt bästa och hade lite problem med skidorna men inte vill skylla ifrån sig. :grin:
Vem pratar du ens om? :D Jag har inget hopp om svenskarna där, men hoppas Daniel kan göra ett bra lopp i alla fall och så hoppas jag att det inte blir en ren spurtuppgörelse. Hejar på Dario!

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 814
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 651
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
849
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 824
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?