Ja, det såg lite obekvämt och inte alls lika självsäkert ut som det brukar. Vilken enorm besvikelse :(
Tänkte att det var Sveriges bästa guldchans tillsammans med Stina (om de bara stod på benen). Fy fan vad jobbigt att komma dit med de resultat hon har och så bli 4a. Höll inte Anna på att bli 4a förra OS men knep bronset pga ett fall?

Jag förstår ingenting av curling, förstår att det ligger massor av strategi och teknik bakom men nja, kommer liksom inte längre än att det är som en blandning av krocket och bowling på is med vuxna personer som frenetiskt sopar framför en sten med ett handtag. :cautious: Kommer titta på finalen eftersom det är svenskar med och hejar på dem. Hänger på ett hockeyforum med en massa kanadensare och uppenbarligen tar de curling mycket allvarligt där de använder massor med tekniska termer som jag fattar noll och inget av. Tydligen är det katastrof att både herr och damlaget är utslaget. :grin:

Iofs gillar jag cricket vilket också är en sport som många inte förstår sig på.
Bowling är mer likt biljard än krocket och bowling. Det handlar om att träffa i exakt rätt vinkel, fart och med lagom curl. Faktum är att lag Edin spelar mycket biljard när de är ”lediga”. :)

Okej, det var lite roligt mitt i fiaskot. Calle Johansson som lovade att bada i koreanska havet om Sverige förlorade... Inte världens gladaste Calle som grymtade om hur fan Sverige kan förlora mot Tyskland i en olympisk kvartsfinal samtidigt som han frustande kastade sig i det nollgradiga vattnet :rofl: Det är uppenbart att både han och Forsberg är redigt förbannade över Sveriges förlust. :rage:

Jag bojkottar fortfarande :grin: men måste heja på ryssarna eftersom Datsjuk är kapten och det skulle betyda så fruktansvärt mycket för dem att vinna. Synd faktiskt att de inte fick ha sina 'riktiga' matchtröjor med sin dubbelörn. Och det skulle betyda så fruktansvärt mycket för alla ryska hockeyspelare. Tycker nästan lite synd om Ovechkin och Malkin som med största sannolikhet sitter i USA och tittar och önskar hett och innerligt att de var på isen. Särskilt Ovechkin är säkert riktig, riktig bitter.

Kom igen Ryssland!

Men alltså kom igen, Ryssland! Spotta för helvete upp er!!! :mad: Om ni låter tjeckerna kontra och spela sitt spel så leker ni med elden. :nailbiting: Ni kan inte göra som ni alltid gör, alla börjar spela sitt eget spel och glömmer att ni är ett lag.

Jäkla Znarok. Om det fanns något skäl till att hoppas att Ryssland förlorar är det han! O_o

Tänkte att det var Sveriges bästa guldchans tillsammans med Stina (om de bara stod på benen). Fy fan vad jobbigt att komma dit med de resultat hon har och så bli 4a. Höll inte Anna på att bli 4a förra OS men knep bronset pga ett fall?
Jag vet faktiskt inte hur det blev med Anna för jag kollade tyvärr inte på skicross då. Har dock följt det i tre år och sett varenda tävling i världscupen under de åren och jag tänkte att det blir ganska "enkelt" för Sandra att vinna. Men det är såklart inte bara att åka dit och hämta guldmedaljen, man måste åka om det och skicross är en sport där det händer mycket, och om man då adderar alla nerver så är det inte så konstigt att det blev som det blev.

Tycker så synd om henne :cry: läste en intervju i SVT sport om att hon tyckte att Fanny Smith armbågade henne vilket stoppade upp farten och att hon hamnade sist därför. Hon lär ju inte ha haft så mycket problem med sånt tidigare eftersom hon i princip alltid haft ledning från start till mål. Det blev verkligen stolpe ut känns det som :(

Kommer inte ihåg exakt hur det var i finalen men såg en video via Olympic Channels Facebook och hon tog sig iaf vidare till final via ett fall för någon som låg framför.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 810
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 628
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
849
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 824
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka