OS-tråden fälttävlan

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nu vill jag också göra en ny tråd :D

Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som kommer få en biljett till Rio :)

Dessa var med på "landslags-campet" i Flyinge:

Sara Algotsson Ostholt - Wega och Reality
Linda Algotsson - Fairnando och Fairnet
Frida Andersén - Herta
Sandra Gustafsson - Kaminskij
Johan Lundin - Johnny Cash
Niklas Lindbäck - Cendrillon och Focus Filiocus
Anna Nilsson - Candy Girl och Alice
Ludwig Svennerstål - Southway och Aspe
Louise Svensson Jähde - Utah Sun, Viva, Waikiki
Therese Viklund - Diabolique och Mocca S.E. (ej OS-akutella i år)
Christoffer Forsberg - Wanskjaers Carlsson

Vilka är formellt färdigkvalade till OS? Som jag förstått det är inte Wega färdig t.ex?
 
Ludwig Svennerstål har varit i Lincolnshire och ridit Open Intermediate (vad motsvarar det?) med Southway, resultat 31.8 straff i dressyren, 8 i hoppningen och 26.8 tidsstraff i terrängen. Tot 66.6.

Sara rider Wega i CIC** och Reality i CICO*** i Fontainebleu.

Wega ligger 5a med 37 straff och Reality 4a med 44.8, startar dock flera hela dagen imorgon också.

Linda Algotsson, Johan Lundin, Niklas Lindbäck och Anna Nilsson startar upp i Tågarp.
 
Nu vill jag också göra en ny tråd :D

Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som kommer få en biljett till Rio :)

Dessa var med på "landslags-campet" i Flyinge:

Sara Algotsson Ostholt - Wega och Reality
Linda Algotsson - Fairnando och Fairnet
Frida Andersén - Herta
Sandra Gustafsson - Kaminskij
Johan Lundin - Johnny Cash
Niklas Lindbäck - Cendrillon och Focus Filiocus
Anna Nilsson - Candy Girl och Alice
Ludwig Svennerstål - Southway och Aspe
Louise Svensson Jähde - Utah Sun, Viva, Waikiki
Therese Viklund - Diabolique och Mocca S.E. (ej OS-akutella i år)
Christoffer Forsberg - Wanskjaers Carlsson

Vilka är formellt färdigkvalade till OS? Som jag förstått det är inte Wega färdig t.ex?
Jag hejar och hoppas på Frida och Herta! :)

/Lady_S
 
Jo, jag tror inte hon är aktuell egentligen. Ludwigs Aspe är dock lika ung och jag har för mig att han har sagt att hon ev kan vara aktuell för honom?

Det är Luron som hon tänkt rida i första hand har jag fattat det som.

Open Int är typ 2* och dressyren räknar dom inte som vi gör i Sverige i dom engelska nationella klasserna. Där har man lätt 23 straff så 33 är ganska medelmåttigt.

Jag håller tummarna för Johan i första hand!
 
Det är Luron som hon tänkt rida i första hand har jag fattat det som.

Open Int är typ 2* och dressyren räknar dom inte som vi gör i Sverige i dom engelska nationella klasserna. Där har man lätt 23 straff så 33 är ganska medelmåttigt.

Jag håller tummarna för Johan i första hand!

Undrade lite om honom, trodde han kanske inte skulle gå så högt mer eftersom han inte var med i Flyinge? Men skönt, tror mer på honom än de andra!
 
Jag tänker hålla mina tummar för Sandra gustafsson eftersom det är en vän till mig :) mig veterligen har hon os-kval klart men skall inte svära på det!
 
OS kvalet är ju bara en formalitet som alla kommer klara om hästarna bara står på benen. Det intressanta blir ju obs tävlingarna. Vi får se om staffe tänker tvinga ut en del av ryttarna i 4*, det bör han göra tycker jag.
 
Jag vill framförallt se på startlinjen
Johan och Johnny
Sara och Wega / Reality
Frida och Herta om Herta kommer tillbaka i samma fina form

Sen är det väldigt öppet om fjärde ryttaren, kan bli vemsomhelst beroende på resultaten under säsongen. Samma med reserven då givetvis. Niklas ärju alltid bra att ha med i ett lag så jag hoppas han får snurr på sina hästar i år.
 
Två av mina kandidater har ju stärkt sina chanser efter fontainebleu i helgen iallafall :D Nu väntar jag bara in min tredje kandidat!!
Ingen fjärde har stuckit ut än så länge. Jonna Friman gjorde en bra tävling i Frankrike oxå men har en bra bit kvar i dressyren för att bli aktuell.
 
Min favvosar är:
Sara och Wega/Reality
Johan och Johnny
Niklas och? Men Niklas är alltid bra i ett lag
Anna och Luron

Tror inte på någon som bara har 1 häst, det håller inte i längden.
 
Jag tror på Sara och Johan, de är "självklara" för mig. Niklas borde få snurr på banhoppningen med Cendrillon, så borde de också åka. Focus tror jag inte är aktuell för detta OS, för orutinerad.

Sen vet jag inte, gör Ludde en ett bra Badminton lär han vara med.
 
Cendrillon är inte kvalad den saknar MER i CIC3*.

Reality var skitfin i terrängen på den tekniska terrängen i Frankrike och så var även Wega i 2*. Den senare är däremot inte heller kvalad så där hänger mycket på Saumur som verkar vara den långa 3* som är aktuell för svenskarna.

Herta och Frida har alltid varit stabila i terrängen och brukar hoppa helt ok jämfört med flera andra så om den bara får hålla sig frisk känns den duon solklar till laget.
 
Linda Algotsson var placerad med både Fairnando och Fairnet i Luhmühlens CIC2*.

http://www.rechenstelle.de/2016/luhmuehlen_cic2/luhm0_011_ergel.pdf

Christoffer Forsberg gjorde också en ganska bra tävling men ett ner i hoppningen och lite fler tidsfel

http://www.rechenstelle.de/2016/luhmuehlen_cic2/luhm0_012_ergel.pdf
Chrille var den enda av svenskarna över 70% i dressyren vilket var näst bästa resultatet ever för ekipaget som fått i uppdrag att sänka just sina dressyrstraff :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp