OS-tråden fälttävlan

Någon som vet vad som händer i Arville, stämmer det som det ser ut på onlineresultaten att mer än hälften avstår terrängen? Är det underlaget?
 
Läste någonstans att Hedvig Wik och Chippieh också skulle kunna vara aktuell för OS nu efter fin 6e plats (40.4+0+9,5) i CIC*** i Burnham Market för 2 vecor sedan, i den klassen var Ludwig Svennerstål 14e med Southway ( 47.2+0+ 7.6 ) och 15e med Aspe (45.6+0+9.6).
 
Jag vet att Sandra avstod terrängen med 2 av 3 hästar för att underlaget var helt värdelöst. Tyngsta hon ridit på någonsin lät domen så ja då är det nog ganska dåligt.

Tråkigt men vissa presterade trots det bra :) känns tråkigt när människor åkt långväga, lägger mycket pengar och tid och så är underlaget så pass illa att det ifrågasätts om det ens borde ridas på. Antar att sånt är livet men jag hade tyckt att det känts surt!
 
Såg att Wega har tävlat färdigt nu pga skada :( Hoppas Reality håller sig fräsch nu och att de kan få ordning på hoppningen, annars verkar hon vara i bra form!
 
Saumur i helgen nu då, som jag har fattat det behöver vissa denna tävlingen som kval för att öht kunna vara aktuella? Om inte annat borde det ge lite besked!

Till start i CCI***
Linda Algotsson - Fairnet och Fairnando
William Nilsson Fryer - La Liga (ej OS-aktuell?)
Therese Olsson - Plenty of Magc (ej OS-aktuell?)
Anna Nilsson - Candy Girl
Christoffer Forsberg - Wanskjaers Carlsson
Hedvig Wik - Chippieh
Niklas Lindbäck - Focus Filiocus
Ludwig Svennerstål - Aspe
 
Det har ju gått bra för mina kandidater i år så det är ju bara fjärde ryttaren jag är osäker på, men troligtvis blir det Linda om hon gör en bra tävling. Aspe såg jag på någon tävling i England på webben och jag vet inte, känns som den kommer bli skadad snart som den hoppar. Han drog ju på sig mängder med tidsfel och frågan är om den kommer orka hoppa runt en CCI tävling med dom sprången och vad som händer när den inte orkar längre?
 
Det har ju gått bra för mina kandidater i år så det är ju bara fjärde ryttaren jag är osäker på, men troligtvis blir det Linda om hon gör en bra tävling. Aspe såg jag på någon tävling i England på webben och jag vet inte, känns som den kommer bli skadad snart som den hoppar. Han drog ju på sig mängder med tidsfel och frågan är om den kommer orka hoppa runt en CCI tävling med dom sprången och vad som händer när den inte orkar längre?
Är den (för) försiktig eller? Har inte sett den alls.
 
Inte så himla rutinerad kanske? Ang OS så känns det som vi som vanligt kommer ha otur med skadade hästar, fråga mig inte varför för jag har ingen grund för det jag nu känner.
 
Man hade ju velat sett Lindas ritt med tanke på de nästan 72 straffen hon drog på sig från dressyren. Genomgående dåliga poäng, så man undrar ju om hästen var totalt knäpp (som den kan vara ibland) eller om dom bara totalsågade hela hästen (som oxå kan hända i just Frankrike).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp