Oseriös avel, fortsättning.

Men för *censur* där får man hoppas det finns riktigt jäkla bra argument för varför den parningen ska göras. Och inse att troligen? Nä...
Eller hur..det är en import men det spelar ju f*n ingen roll när mentaliteten är sådär. Det stör mig ofantligt mycket att uppfödaren är en sån som hackar på andra för vad tusan som helst, och sen kan man göra en sådan här sak? Liksom sopa framför din egen dörr först..
 
Eller hur..det är en import men det spelar ju f*n ingen roll när mentaliteten är sådär. Det stör mig ofantligt mycket att uppfödaren är en sån som hackar på andra för vad tusan som helst, och sen kan man göra en sådan här sak? Liksom sopa framför din egen dörr först..

Vad pratar vi om för ras? Jag har inte hängt med om det finns tidigare i tråden, sorry...
 
Ser ofta cc på blocket för samma som renrasiga, 14-15 000. Några kullar på tio valpar (vanligt) så kan man bygga ut huset med ett par våningar till! :up:

(Hur kan de få valparna sålda!? :arghh:)

Edit: kollade nu, faktiskt bara en kull (tio valpar) ute för 14 000, sen är det en för 10 000 pb/cc (nio valpar) och en schäfer/cc för 10 000 (sju valpar). 300 000, helt rimligt! :up:
Hoppsan, missade en prissänkt kull - rea, slå till! - med 9 000 för cc-"mix" (med vad?), sex valpar. 350 000 för cc-korsningar en random fredag....

Jag är ju tydligen dum i huvudet på riktigt som envisas med att föda upp renrasigt och samtidigt äga ett hus som behöver massor av renovering :meh:
 
Ser franska bulldogskorsningar kosta mer än en typisk renrasig hund. Aldrig att det kostar så mycket att föda upp en kull franska bulldogskorsningar. O_o:cautious:
 
För att resten av rasen är ännu värre..? Finns väl någon sådan ras tyvärr... Men gissar att det inte är där du hittat en sådan parning :down:

Gäller Rottweiler men säljaren har ju iallafall skrivit ut HD/ED resultaten i annonsen om vi ska försöka se nåt positivt i detta och båda hundar har genomgått MH men varför kan inte folk förstå att man inte avlar på allt :banghead:
 
Nått som stör mig är att jag ser fler och fler som köper ”aussies” från icke-SKK anslutna uppfödare. Och när man försöker få dem att förstå att det inte räknas som en aussie de köpt, så säger de bara ”JOHOOOO det är VISST en aussie lika mycket som alla andra!”. Eh, inte utan stamtavla....

Har bara senaste veckan sett två st som är rätt aktiva på aussiegrupper på FB, bägge två har köpt från en oseriös oreggad uppfödare som även föder upp andra raser (oreggade givetvis). Det är så tråkigt när folk som först säger att de är såååååå intresserade av rasen, och sen köper en hund som inte ens räknas som en aussie, som vare sig får tävlas bruks/ställas ut/utvärderas mentalt (ja jag vet att ibland kan blandraser/oreggade få gå MH, men det räknas inte in i rasstatistiken), inte kan tillföra någonting till rasen osv.

Om man nu är intresserad av RASEN, varför köper man då inte en RENRASIG och REGGAD hund så man är engagerad i rasen, kan hjälpa till att utvärdera aveln och gynnar uppfödare som (förhoppningsvis) försöker förs rasen framåt?

Och billighetsprincipen går ju inte längre att applicera på att köpa oreggade hundar, som vi konstaterat kostar de ju oftast lika mycket eller mer som reggade hundar....
 
Cattle dog/bull arab pappa och kelpie / border collie mamma
Valp 8v säljes för $150. "Very cuddly and will suit any family with a back yard"
 
Ingen som är sugen på en av "Nordens första rottadoodle"? Bara 30 000 :D

"Vi väntar allergivänliga och extremt intelligenta valpar som passar utmärkt som både familje-, gårds- och för träning samt som terapihund"
Alltså hur fan kommer man ens på tanken att korsa pudel med rottis? Och hur sjutton vet de att de blir allergivänliga?
 
Alltså hur fan kommer man ens på tanken att korsa pudel med rottis? Och hur sjutton vet de att de blir allergivänliga?

Det verkar tämligen populärt att korsa precis allt med pudel nuförtiden för att få diverse "doodles", som på något magiskt vis alltid blir (läs: påstås bli) allergivänliga pga inslaget av icke-fällande ras. Dumheter från USA som spritt sig hit, de är som tokiga i "designer dogs" där borta. Till och med mannen som kom på idén med "rasen" labradoodle från början och startade trenden har medgett att det var ett misstag, om jag inte minns helt fel.

För övrigt hade en bekant till mig en hund som var mestadels rottis men med några stänk pudel längre bak i härstamningen, så att påstå att det är den första gången någonsin som raserna korsats i denna del av världen är falsk marknadsföring (iofs skulle vem som helst kunna lista ut det, rottisar är populära och därför lär de logiskt sett finnas i många, många olika blandraser bara i Norden).
 
Får man fortsätta avla på blandras om man har kennel? Det jag reagerar på är att mamman är blandras och att hon har kennel..
Dvärgschnauzer bland valpar
9 500 kr

Vi har nu 3 st söta Bichon Havanais/Dvärgschnauzer valpar 3 hanar. Athis,Portos,Aramis de är black and tan färgad.
Vår kull föddes 2018.05.28. och är leveransklara tidigast 25:juli vid 9. veckors ålder.

-Vaccinerade
-Chippade och
-Vet.besiktning
-Avmaskade x 4.
-3-ås doldafel försäkring
-Registrerade i JBV.
-AGRIA försäkring

Mamman är havanais&dvärgschnauzer och pappa är dvärgschnauzer.
Föräldrarna är friska, mentalt stabila och kan båda träffas hos oss. Vi följer Jordbruksverkets och SKKs regler för avel, uppfödning och leverans av valp.

En havanais och dvärgschnauzer är liten, familjär, social, klok, orädd trevilgt hund.
Vikt ca 3-6 kg och mankhöjd ca 24-26 cm.

Våra valpar växer upp inomhus i barnfamilj vi har 4 barn.
Enbart seriöst intresserade gör sig besvär. Ofullständiga svar, utan namn och telefonnummer besvaras ej. Fodervärd, avbetalning och/eller prutning är inte aktuellt.
Jag är uppfödare (bichon havanais) från 1992.

Med F-skatt.
Välkommen!
 
Får man fortsätta avla på blandras om man har kennel? Det jag reagerar på är att mamman är blandras och att hon har kennel..
Dvärgschnauzer bland valpar
9 500 kr

Vi har nu 3 st söta Bichon Havanais/Dvärgschnauzer valpar 3 hanar. Athis,Portos,Aramis de är black and tan färgad.
Vår kull föddes 2018.05.28. och är leveransklara tidigast 25:juli vid 9. veckors ålder.

-Vaccinerade
-Chippade och
-Vet.besiktning
-Avmaskade x 4.
-3-ås doldafel försäkring
-Registrerade i JBV.
-AGRIA försäkring

Mamman är havanais&dvärgschnauzer och pappa är dvärgschnauzer.
Föräldrarna är friska, mentalt stabila och kan båda träffas hos oss. Vi följer Jordbruksverkets och SKKs regler för avel, uppfödning och leverans av valp.

En havanais och dvärgschnauzer är liten, familjär, social, klok, orädd trevilgt hund.
Vikt ca 3-6 kg och mankhöjd ca 24-26 cm.

Våra valpar växer upp inomhus i barnfamilj vi har 4 barn.
Enbart seriöst intresserade gör sig besvär. Ofullständiga svar, utan namn och telefonnummer besvaras ej. Fodervärd, avbetalning och/eller prutning är inte aktuellt.
Jag är uppfödare (bichon havanais) från 1992.

Med F-skatt.
Välkommen!

Nope, inte tillåtet. Bara att anmäla till SKK.
 
Får man fortsätta avla på blandras om man har kennel? Det jag reagerar på är att mamman är blandras och att hon har kennel..
Dvärgschnauzer bland valpar
9 500 kr

Vi har nu 3 st söta Bichon Havanais/Dvärgschnauzer valpar 3 hanar. Athis,Portos,Aramis de är black and tan färgad.
Vår kull föddes 2018.05.28. och är leveransklara tidigast 25:juli vid 9. veckors ålder.

-Vaccinerade
-Chippade och
-Vet.besiktning
-Avmaskade x 4.
-3-ås doldafel försäkring
-Registrerade i JBV.
-AGRIA försäkring

Mamman är havanais&dvärgschnauzer och pappa är dvärgschnauzer.
Föräldrarna är friska, mentalt stabila och kan båda träffas hos oss. Vi följer Jordbruksverkets och SKKs regler för avel, uppfödning och leverans av valp.

En havanais och dvärgschnauzer är liten, familjär, social, klok, orädd trevilgt hund.
Vikt ca 3-6 kg och mankhöjd ca 24-26 cm.

Våra valpar växer upp inomhus i barnfamilj vi har 4 barn.
Enbart seriöst intresserade gör sig besvär. Ofullständiga svar, utan namn och telefonnummer besvaras ej. Fodervärd, avbetalning och/eller prutning är inte aktuellt.
Jag är uppfödare (bichon havanais) från 1992.

Med F-skatt.
Välkommen!

Snälla, anmäl till SKK.
 
Får man fortsätta avla på blandras om man har kennel? Det jag reagerar på är att mamman är blandras och att hon har kennel..
Dvärgschnauzer bland valpar
9 500 kr

Vi har nu 3 st söta Bichon Havanais/Dvärgschnauzer valpar 3 hanar. Athis,Portos,Aramis de är black and tan färgad.
Vår kull föddes 2018.05.28. och är leveransklara tidigast 25:juli vid 9. veckors ålder.

-Vaccinerade
-Chippade och
-Vet.besiktning
-Avmaskade x 4.
-3-ås doldafel försäkring
-Registrerade i JBV.
-AGRIA försäkring

Mamman är havanais&dvärgschnauzer och pappa är dvärgschnauzer.
Föräldrarna är friska, mentalt stabila och kan båda träffas hos oss. Vi följer Jordbruksverkets och SKKs regler för avel, uppfödning och leverans av valp.

En havanais och dvärgschnauzer är liten, familjär, social, klok, orädd trevilgt hund.
Vikt ca 3-6 kg och mankhöjd ca 24-26 cm.

Våra valpar växer upp inomhus i barnfamilj vi har 4 barn.
Enbart seriöst intresserade gör sig besvär. Ofullständiga svar, utan namn och telefonnummer besvaras ej. Fodervärd, avbetalning och/eller prutning är inte aktuellt.
Jag är uppfödare (bichon havanais) från 1992.

Med F-skatt.
Välkommen!
Nope, inte tillåtet. Bara att anmäla till SKK.
Snälla, anmäl till SKK.
Annonsen var lätt att hitta på blocket. Jag tog skärmdumpar om det skulle behövas (Tex om annonsen tas bort)
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 355
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp