Osteochondros

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Falk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 768
F

Falk

Hur stora är chanserna att en häst som har lös benbit i knäleden blir helt bra efter operation? Skulle ni operera en häst som har det men som inte har några problem av det? Hästen i fråga har varit halt två gånger under de senaste åtta åren pga av denna benbit, då har hon vilat ett par månader och sedan blivit helt bra igen, skulle ni operera iallafall?
Hur ser tiden ut för hästen och behandlingen efter operationen?

Tacksam för svar!

Vet två hästar som opererat för detta som går svårklass hoppning nu.

min häst opererades pga av detta (benbit) i hasen och en i kotan fram, besvären är nu borta! Jag tror han hade boxvila i en vecka :confused: med promenader! :banan

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 698
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Ung kille
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur