Bukefalos 28 år!

Otålig häst i box

Sv: Otålig häst i box

[De andra hästarna är fyra st, två shettisar och två islandshästar, dessa par går alltid ihop och går inte att dela på knappt och han går inte ihop med någon speciell mer än någon annan. Möjligt att han är mer kompis med dem än de han står med i stallet![/QUOTE]
varför kan han inte bo med sina hagkompisar ?
först sa du att han inte har lägst rang ? sedan hade han högst rang ? inte så vanligt att en unghäst på 4 år har högst rang bland vuxna hästar ?!
 
Sv: Otålig häst i box

Har haft en häst som är nästan precis som du beskriver :) Han trivs helt klart bäst i boxen "mitt i smeten" som några sagt här innan. Närmast ingången och stället där maten står. Han behövde även aktiveras i princip varje dag vilket hjälpte mycket. Och knappt äta kraftfoder.
Att ge honom halm eller grenar i boxen låter också bra!
 
Sv: Otålig häst i box

[De andra hästarna är fyra st, två shettisar och
varför kan han inte bo med sina hagkompisar ?
först sa du att han inte har lägst rang ? sedan hade han högst rang ? inte så vanligt att en unghäst på 4 år har högst rang bland vuxna hästar ?!

han är högst i rang i hagen bland sina sex hagkompisar. vet om att det inte är vanligt men så är det. Det är ett stall med tre boxar, en stor hage med lösdrift plats för småhästar som vi öppnar om kvällarna och stänger när de andra kommer ut. Så han kan inte gå med de Han och de andra två storhästarna går in om nätterna.
 
Sv: Otålig häst i box

Fast kan det inte vara en möjlighet att ha honom ute på natten? Kanske kan han få mer hö än tio kilo?
 
Sv: Otålig häst i box

Du har fått en del möjliga svar i tråden på din Hästs reaktioner . Det finns en del konkreta möjligheter till varför han reagerar . Hur du löser det är upp till dig och återstår för dig att hitta en fungerande möjlighet .
 
Sv: Otålig häst i box

ja jag håller på att prova olika idéer och är tacksam för alla svar!
 
Sv: Otålig häst i box

han är högst i rang i hagen bland sina sex hagkompisar. vet om att det inte är vanligt men så är det. Det är ett stall med tre boxar, en stor hage med lösdrift plats för småhästar som vi öppnar om kvällarna och stänger när de andra kommer ut. Så han kan inte gå med de Han och de andra två storhästarna går in om nätterna.

Fast hästar som går på lösdrift ska väl ha tillgång till sin ligghall hela dygnet? Så att stängsla av till den under dagtid får man nog inte göra...
 
Sv: Otålig häst i box

Fast hästar som går på lösdrift ska väl ha tillgång till sin ligghall hela dygnet? Så att stängsla av till den under dagtid får man nog inte göra...

Kan tyvärr inte komma med nått bra svar på din fråga då det inte är jag som äger stallet eller sköter de hästarna, de har öppet för småhästarna men större hästar kommer inte in.
Något annat du undrar som är ganska OT?
 

Liknande trådar

Träning Jag har hästen på ett stall som inte fungerar för min och min häst alls, lösdrift. Där jag bor finns det tyvärr inte annat än...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: warg
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 810
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 279
Senast: Twihard
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 999
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp