Bukefalos 28 år!

Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

(Newsdesk)
I SVT:s Lilla Sportspegeln instruerade ryttaren Malin Baryard en av programledarna hur man rider och sköter en häst. Inslaget var inspelat i ett stall och på en ridbana vid Malin Baryards egen gård. Vid varje tillfälle Malin Baryard förekom i miljön på sin gård bar hon en ljusgrå tröja med logotypen för ett känt klädvarumärke i röd text på tröjans högra sida. Vid flera tillfällen syntes logotypen mycket tydligt i bild.

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/otillboerligt-gynnande-i-lilla-sportspegeln-196421
 
Sv: Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

Hmmmm...undrar just vad det kan ha varit för märke? :) Kan inte SVT göra som andra kanaler och sudda sådana symboler? Tänk så mycket pengar de hade sparat på det.....
 
Sv: Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

Jaaa, undra vad det kunde vara för märke... :angel:
Tycker också de kan sudda ut när det nu inte är tillåtet.
Annars kan jag tycka att MB nästan blivit till H&Ms reklampryl oavsett vad hon har på sig. Alla som vet vem hon är vet vem hon sponsras av och de som inte känner till henne bör väl inte direkt bry sig om vad hon bär för märke.
Men är det inte tillåtet så är det inte.

(undrar om hon öht har kläder utan loggan?:p)
 
Sv: Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

dom kan ta bort alla märken i dom små filmsnuttarna som dom spelar mellan filmerna/programmen. du vet dom som dom har som paus för att man inte ska bli trött på det man tittar på :D
 
Sv: Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

Hmmmm...undrar just vad det kan ha varit för märke? :) Kan inte SVT göra som andra kanaler och sudda sådana symboler? Tänk så mycket pengar de hade sparat på det.....

Det gör de ju. De hade ju missat det den här gången, det var ju därför det blev sånt fuzz. Urlöjligt tycker jag!
 
Sv: Otillbörligt gynnande i Lilla Sportspegeln

Har öht inte sett mycket produktplacering på SVT, men jag ser sällan på den kanalen...tycker det bara går utför med den....Ville liksom vara lite rolig, eftersom de flesta hästintresserade vet vilket märke Malin sponsras av....Håller med dig om att det är löjligt att bråka över något sådant, men å andra sidan så är ju inte SVT någon reklamkanal, därför ska de inte heller visa någon somhelst reklam. Det är därför jag betalar min tv-licens.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp