Out-n-outs ulltäcke?

Hur är rörelseförmågan i täcket från AW? Alltså hur mkt hindrar täcket Floyds rörelser? Kommer behöva köpa ett täcke till Ascot då han har fått riktigt dålig päls pga kortison. Han är dock inte förtjust täcke så vill hitta ett som inte stör/stramar när han rör sig. Ska heller inte vara för varmt.

Är det krångligt att sätta på? Tänker på att det inte är någon dragkedja utan att man måste dra på det, eller?

Ingenting skulle jag säga :) Det är väldigt mjukt och stretchigt i själva tyget, så det begränsar inte honom något. Det är tunt, går lätt att trycka ner i en större ficka. Jag har det oftast i ryggfickan på jakterna t ex, och tar på det när jakten är avblåst och vi ska gå till bilen t ex. Har köpt en poncho till honom för det syftet nu dock, eftersom den är smidigare att få på och av snabbt. Då kan jag dra på den även när det är lite lugnare om det är kallt eller om han är blöt :) I den är ju rörelseförmågan ganska hindrad dock, eftersom den blir mer som en omvirad filt med halskrage :p

Japp, man måste dra på det. Det är stretchigt som sagt, så jag tycker inte att det är krånligt, men har man en hund som inte gillar att man grejar med tassarna/lyfter benen så kan det nog upplevas som krångligt!
 
Har du någon bild på ulltäcket från Animail? Funderar på att köpa det :)

Så här sitter ulltäcket från Animail på Minn.

20181004_142304.jpg
 
Jag har också ulltäcket ifrån animal. Var nöjd med det, men fick tillslut slänga det då det bestod mer av hundhår än ull och jag fick inte bort håret. (Hade det på dalmatinern. :p )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 494
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 431
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 787
Senast: Zamira
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 344
Senast: Hagstadius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp