Outlook i Windows 7?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 4 402
P

Popfinger

Jag har köpt en ny laptop med Windows 7. Hur jag än letar så hittar jag inte Microsoft Outlook/Express. Det verkar vara Windows Live som gäller? Okej, jag har ett hotmailkonto så jag fixar den biten, men hur ska jag göra med mailen som kommer till min comhem-adress nu? Är enda sättet att använda sig av comhems webmail? Eller kanske köpa Outlook och installera Outlook på något vis?

Sv: Outlook i Windows 7?

Du kan ju lägga in ditt comhem-konto i Windows live mail tror jag. Det har jag gjort med mina konton som jag tidigare haft i Outlook.

Outlook har väl aldrig följt med Windows förut heller utan det ingår i olika programpaket som t.ex Office som man får skaffa separat.

Är hyssat säker på att Outlook Express alltid fölt med de tidigare versionerna, men numera är det Windows Live Mail som gäller. Och Outlook finns i Office-paketet, ja, men det borde gå att konfigurera övriga e-postkonton i Live :)

Senast ändrad:

Windows Mail följde med Vista, det är korrekt, men i Windows 7 följer inget med. Man är hänvisad till att ladda hem något separat. Thunderbird, Windows Live Mail eller något annat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 381
Senast: Edla
·
IT & mobiler Har en ganska ny Asus, fick den med Windows Vista installerat. Hatar Windows Vista och ska nu köpa Windows 7 istället. Frågan dök...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: tomten
·
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är... 2
Svar
22
· Visningar
2 706
Senast: maria85
·
A
IT & mobiler Jag är helt nollställd vad det gäller datorer men ändå har jag gått å köpt mig en fin liten laptop med Windows xp. När den väl är...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka